تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان آسیا شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 19:15

تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان آسیا شد

شماره: 17556
Aa Aa

تیم ملی کشتی آزاد ایران در پایان این رقابت‌ها در مجموع با ۶ طلا، یک نقره و یک برنز و با مجموع ۲۰۱ امتیاز عنوان قهرمانی آسیا را از آن خود کرد.

در رقابت‌ های آسیایی ۲۰۲۲ در اولانباتور مغولستان؛
تیم ملی کشتی آزاد ایران قهرمان آسیا شد

تیم ملی کشتی آزاد ایران در اولانباتور با کسب ۳ مدال طلا و یک نقره و شانس رسیدن به ۳ طلا و یک برنز دیگر به عنوان قهرمانی زودهنگام رقابت‌ های آسیایی ۲۰۲۲ مغولستان رسید.

به گزارش اسپادانا خبر، آزادکاران ایران در ۵ وزن نخست این رقابت‌ ها توسط رحمان عموزاد خلیلی در ۶۵، علی سوادکوهی در ۷۹ و محمدحسین محمدیان در وزن ۹۷ کیلوگرم به ۳ مدال طلا رسیدند.

ایران در ۵ وزن دوم این رقابت‌ ها نیز تاکنون توسط داریوش حضرتقلی زاده به مدال نقره وزن ۶۱ کیلوگرم رسیده است.

در پایان رقابت‌های ۵ وزن دوم کشتی آزاد قهرمانی آسیا یونس امامی در ۷۴، امیرحسین فیروزپور در ۹۲ و یدالله محبی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم به مدال طلا رسیدند،

داریوش حضرتقلی‌زاده در وزن ۶۱ کیلوگرم نقره گرفت و محسن مصطفوی در وزن ۸۶ کیلوگرم نیز به مدال برنز رسید

به این ترتیب تیم ملی کشتی آزاد ایران در پایان رقابت‌های قهرمانی آسیا در مغولستان با کسب  ۶ طلا توسط رحمان عموزاد خلیلی در ۶۵، یونس امامی در ۷۴، علی سوادکوهی در ۷۹، امیرحسین فیروزپور در ۹۲، محمدحسین محمدیان در ۹۷ و یدالله محبی در وزن ۱۲۵ کیلوگرم، یک نقره داریوش حضرتقلی‌زاده در ۶۱ و یک برنز محسن مصطفوی در وزن ۸۶ کیلوگرم با مجموع ۲۰۱ امتیاز به عنوان قهرمانی آسیا رسید و تیم‌های هند و ژاپن نیز در جایگاه‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

  •  

سید ابراهمی رئیسی، رئیس‌جمهوری ایران پس از قهرمانی تیم کشتی آزاد در مسابقات قهرمانی آسیا در پیامی این موفقیت را تبریک گفت.

در این پیام آمده است:

‌‌بسم الله الرحمن الرحیم
کسب مدال‌هایی رنگارنگ و قهرمانی تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در مسابقات کشتی قهرمانی آسیا مایه شادی، افتخار و بالندگی همه ملت ایران، خصوصا علاقمندان به ورزش شد. این پیروزی که به همت استعدادهای جوان کشتی کشورمان به دست آمد، جلوه دیگری از توانمندی، اراده و ظرفیت بالای جوانان عزیزمان را به نمایش گذاشت. اینجانب این موفقیت ارزشمند را به عموم ملت شریف ایران تبریک عرض می‌کنم و از یکایک ورزشکاران، مربیان و سایر دست‌اندرکاران ورزش کشتی صمیمانه تشکر می‌کنم.

سید ابراهیم رئیسی
رئیس جمهور اسلامی ایران
‌‌یک‌شنبه | چهارم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۱

 

 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان