جامعه تئاتر ایران در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 11:15

جامعه تئاتر ایران در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند

شماره: 12327
Aa Aa

در بخشی از بیانیه تجمع کنندگان آمده اکنون که دولت تدبیر و امید برای برون‌رفت از بحران تلاشی نمی‌کند یا توان لازم را ندارد زمان آزمون بزرگ فرا رسیده است.

فرهنگ ایران بدون تئاتر رو به زوال و سقوط است؛
جامعه تئاتر ایران در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کردند

خانواده تئاتر ایران در مقابل مجلس شورای اسلامی تجمع کرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از همشهری آنلاین، در این تجمع که برای ارایه و اعلام مطالبات صنفی، مدنی و مشکلات معیشتی خانواده بزرگ تئاتر، مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار شد نمایندگان اصناف مختلف تئاتر، بیانیه خانه تئاتر و نمایندگان انجمن‌های هفده‌گانه تئاتر را به نمایندگان مجلس شورای اسلامی تحویل دادند.

در این گردهمایی که در سکوت برگزار شد علاوه بر اعضای هیأت‌مدیره مرکزی خانه تئاتر، نمایندگان هیأت مدیره انجمن‌های گوناگون این تشکل حضور داشتند.

ایرج راد، رئیس هیأت‌مدیره خانه تئاتر درباره حضور نمایندگان اصناف گوناگون در این تجمع گفت:

«به دلیل شرایط بحرانی  کرونا و نیز آلودگی هوای تهران، تنها نمایندگانی از هیأت‌مدیره‌های انجمن‌های مختلف خانه تئاتر در این تجمع حضور داشتند و از دیگر اعضا نخواستیم که در این گردهمایی شرکت کنند.»

اصغر همت ، سخنگوی هیأت‌مدیره خانه تئاتر نیز به ایسنا گفته که این تجمع کاملا فرهنگی بوده و اعضای خانه تئاتر پیگیر اجرای موارد مندرج در این بیانیه و مطالبات خود هستند.

اعضای خانواده تئاتر ایران در این تجمع خواستار پیگیری مواردی مانند «حقوق بیکاری و تسهیلات بیمه و درمان و دارو»، «اختصاص بودجه مکفی و در شأن برای رفع خسارت‌های ناشی از کرونا»، «تخصیصِ کمک‌های مالیِ بلاعوض و وام‌های کم‌سود»، «تخصیص بودجه حمایتی برای جلوگیری از تعطیلی روزافزونِ تئاترهای خصوصی»، «تعیین مستمری برای سرپرست خانوارهای کم‌بضاعت و پرداخت اجاره‌‌های معوقه‌ مسکن خانوارهای کم‌بضاعت» و «افزایش بودجه حمایتی تولید تئاتر در کشور» شده اند.

در بخشی از بیانیه خانواده تئاتر ایران  که با امضای «جامعه ‌بزرگ تئاتر ایران» ارایه شده آمده است:

«آقایان و خانم‌ها؛ کشوری که تئاتری پویا ندارد، فرهنگ در آن رو به زوال و سقوط است. وجودِ تئاتر در یک سرزمین نشان از مردم‌سالاری و آزادی بیانِ آن سرزمین دارد. اکنون که دولت تدبیر و امید، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاونت هنری و مرکز هنرهای نمایشی برای برون‌رفت از این بحران تلاشی نمی‌کنند یا توان لازم برای برون‌رفت از این مشکلات را ندارند، زمان آزمون بزرگ شمایان فرا رسیده است. ثابت کنید که دغدغه‌ ایرانی آباد و متعلق به همه‌ ایرانیان در وجود شما هست».

 

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان