جلوی نگهداری حیوانات در آپارتمان ها را می گیریم | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 11:04

جلوی نگهداری حیوانات در آپارتمان ها را می گیریم

شماره: 15745
Aa Aa

نقدعلی گفته این کار برای برخی تبدیل به «کلاس» شده اما جزئیات طرح صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات خطرناک و مضر قابل تغییر است.

نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی؛
جلوی نگهداری حیوانات در آپارتمان ها را می گیریم

محمد تقی نقدعلی، نماینده خمینی‌شهر در مجلس شورای اسلامی و یکی از نماینده‌های امضاکننده طرح «صیانت از حقوق عامه در مقابل حیوانات خطرناک و مضر» گفت:

متأسفانه اخیراً باب شده است که در آپارتمان‌ها سوسمار، شیر، پلنگ، مار و لاک‌پشت‌های خطرناک به‌عنوان حیوان خانگی نگهداری می‌شود.

به گزارش اسپادانا خبر، او در گفتگو با دیده بان ایران ادامه داد:

در برخی از مواقع حتی این حیوان‌ها در سطح آپارتمان رها می‌شوند و موجب آزار و اذیت و آسیب‌های جدی جانی برای اشخاص می‌شود. به دلیل این‌که قانون خاصی هم در این زمینه وجود ندارد متأسفانه این روند هر روز در حال گسترش است تا آن‌جا که این کار برای برخی تبدیل به «کلاس» شده است. جلوی این کارها را می گیریم. نمونه مشهود آن را در حمله سگ‌های خانگی  به بچه‌ها در یکی از پارک های تهران بود که موجب زخمی شدن عده‌ای و حتی کشته شدن برخی شدند. این روند بدون وجود قانون و مقررات آسیب‌های بیشتری را در پی دارد لذا بنا شد که در مجلس شورای اسلامی چارچوب‌هایی مشخص شود تا از تکرار چنین وقایعی جلوگیری به عمل آید تا ان‌شاءالله حقوق مردم رعایت شود.

نقدعلی ضمن تاکید بر اینکه این طرح قابل تغییر است و در پاسخ به این سؤال که این طرح باعث نگرانی خانواده‌هایی که دارای حیوانات خانگی بی آزاری هستند گفت:

فعلا چون طرح در مرحله ابتدایی قرار دارد و هنوز به کمیسیون ارجاع داده نشده است نمی‌شود در خصوص جزئیات آن صحبتی کرد. نمایندگان امضا کننده با کلیت حیوانات خطرناک موافقت کرده‌اند لذا اجازه دهید که این طرح به داخل کمیسیون ارجاع داده شود آن‌موقع تصمیم‌گیری خواهد شد. قطعا حیواناتی که باعث آزار و اذیت می‌شوند شامل این مواد خواهند بود و در بقیه موارد هم کمیسیون با در نظر گرفتن همه حقوق عامه مورد بحث و بررسی قرار خواهد کرد فعلا چون هیچ‌گونه قطعیتی در مواد این طرح نیست نمی‌شود اظهارنظر کاملی را ارائه داد. در هر صورت ما با متن ابتدایی این طرح موافقت خود را اعلام کرده‌ایم. جزئیات قابل تغییر است فعلا کلیت مدنظر است که نمایندگان با آن موافقت کرده‌اند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان