جنس رسانه ملی و نماز جمعه با هم یکی است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 19:09

جنس رسانه ملی و نماز جمعه با هم یکی است

شماره: 18922
Aa Aa

او گفته حوزه های پیشرفت، عدالت، جوان مؤمن انقلابی و زن در تراز انقلاب اسلامی از جمله مهم‌ترین مؤلفه‌های تحول در محتوای رسانه ملی است.

پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیمای ایران؛
جنس رسانه ملی و نماز جمعه با هم یکی است

پیمان جبلی، رئیس سازمان صدا و سیمای ایران در دومین روز از گردهمایی سراسری ائمه جمعه در تهران گفت:

 تعامل صدا و سیما و ائمه جمعه همکاری درون خانوادگی است.

به گزارش اسپادانا خبر، وی ادامه داد:

جنس رسانه ملی و نماز جمعه به لحاظ ارتباطات اجتماعی با هم یکی است. ارتباط رسانه ملی با مخاطب از طریق واسطه و ارتباط منبر با مخاطب بی‌واسطه است و ارتباطی که نماز جمعه با مخاطب برقرار می‌کند ارتباطی مبتنی بر اعتماد حداکثری مخاطب به فرستنده است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از مخاطبان رسانه‌ها رابطه بین مخاطب و فرستنده پیام برقرار نیست گفت:

امتیازاتی که نماز جمعه نسبت به رسانه‌های مبتنی بر واسطه دارد، بسیار بیشتر از رسانه ملی است؛اما صدا و سیما با توجه به جایگاه و موقعیت خود در جامعه امتیاز پوشش گسترده و استفاده از فناوری‌های نوین در انتقال پیام را دارد.

جبلی با تاکید بر اهمیت و اعتبار منبع خبر گفت:

باید اعتبار رسانه ملی به نقطه‌ای برسد که مخاطب به آن اعتماد کامل داشته باشد و انتظاراتش از این طریق برآورده شود گرچه رسیدن به این نقطه بسیار سخت است اما تمام تلاش مان را در این زمینه به کار خواهیم بست.

وی با بیان اینکه شعار رسانه ملی در دوره جدید «هویت‌محوری و عدالت‌گستری» است گفت:

مخاطب ما حتی در بین قشر خاکستری بیشتر شده است.

وی از استقبال مردم از سرود سلام فرمانده و تشییع میلیونی شهید سلیمانی به عنوان نقاط درخشان توجه به هویت انقلابی و دینی نام برد:

سلام فرمانده، حاج قاسم و تجمع میلیونی در روز غدیر از نشانه های توجه مردم به هویت فرهنگی و اعتقادی است که توجه جدی به این موضوع، از جمله سرفصل های برنامه‌های صدا و سیما در دوران جدید است. عهد بسته‌ایم که در کنار پرداختن به مشکلات مردم و جامعه،‌ خدمات نظام و ‌راه‌حل‌های رفع مشکلات را هم مطرح کنیم، تا برای همگان ثابت شود در نظام مقدس جمهوری اسلامی بن‌بست وجود ندارد.

وی دلیل برخی مشکلات جامعه را انجام ندادن صحیح کار از سوی برخی مسئولان و بی توجهی به قانون و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب دانست و گفت:

حوزه پیشرفت، عدالت، جوان مؤمن انقلابی و زن در تراز انقلاب اسلامی از جمله مهم‌ترین مؤلفه‌های تحول در محتوای رسانه ملی به شمار می آید.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان