حجاب را باید از مدارس ابتدایی به دختران تعلیم داد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 21:56

حجاب را باید از مدارس ابتدایی به دختران تعلیم داد

شماره: 20967
Aa Aa

باید میان معترضان به مشکلات اقتصادی و کسانی که در پی تبلیغ مسائل ضدفرهنگی تفاوت قائل شد| دولت حجاب را در مجموعه‌ ادارات خود آغاز کند.

معلوم نیست بازیگر و گرداننده بازار ارز کیست؛
حجاب را باید از مدارس ابتدایی به دختران تعلیم داد

آیت‌الله مکارم شیرازی، مرجع تقلید در دیدار احمد وحیدی، وزیر کشور  جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهانت مجله‌ فرانسوی گفت:

کشورهای غربی تابع هیچ قانون اخلاقی نیستند و بدترین اهانت‌ها را می‌کنند، اما نه دادگاهی به آن‌ها رسیدگی می‌کند و نه از سوی دولت خودشان و نه دیگر دولت‌ها محکوم می‌شوند.

به گزارش اسپادانا خبر، وی افزود:

ما نمی‌خواهیم مطلبی بگوییم که سبب تضعیف دولت گردد اما مردم دچار مشکلات و گرفتاری اقتصادی هستند و انتظار دارند تا گامی جهت حل مشکلات آنان برداشته شود.

این مرجع تقلید با اشاره به حوادث اخیر اضافه کرد:

باید میان کسانی که نسبت به مسائل و مشکلات اقتصادی اعتراض دارند با کسانی که در پی تخریب و آتش‌زدن و یا تبلیغ مسائل ضدفرهنگی هستند و یا عوامل خارجی‌اند، تفاوت قائل شد و با هر کدام رفتار متناسب داشت.

وی افزایش نرخ دلار را از عوامل نگرانی و ناراحتی مردم دانست:

معلوم نیست بازیگر و گرداننده‌ بازار ارز کیست؟ آیا دولت سبب افزایش آن می‌شود یا عرضه و تقاضا و یا عوامل خارجی و خارج‌نشینان؟ لذا باید عامل اصلی بازار ارز مشخص شود و جلوی این مسائل گرفته شود. همچنین باید آثار درآمدهای ارزی حاصل از افزایش فروش نفت در زندگی و سفره‌ مردم آشکار شود در حالی که چنین چیزی احساس نمی‌شود.

وی بانک‌ها، قاچاق کالا، عدم تأمین مناسب کالاهای اساسی، مسکن، اشتغال و ازدواج جوانان را از دیگر مشکلات مردم برشمرد:

مشکلات اخلاقی همچون طلاق نیز در حال گسترش است که باید نسبت به آن تدبیری اندیشیده شود.

او با اشاره به بیشتر شدن فاصله طبقاتی میان قشر کارگر و کارمند با اقشار مرفه جامعه بیان کرد:

کارگران و کارمندان بیشترین مشکلات را دارند چرا که حقوق آنها ثابت بوده ولی اجناس مدام گران‌تر می‌شوند و آن‌ها نمی‌توانند هزینه‌های زندگی خود را با آن مطابقت دهند.

مکارم شیرازی با اشاره به اینکه دولت باید خود در مسئله حجاب پیش‌قدم شود و حجاب را در مجموعه‌ کارکنان و ادارات خود آغاز کند افزود:

در این زمینه باید کار فرهنگی صورت گیرد و مسئله حجاب را از مدارس ابتدایی به دختران تعلیم داد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان