حریم خصوصی افراد باید حفظ شده و با متخلفین قاطعانه برخورد شود | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 6:16

حریم خصوصی افراد باید حفظ شده و با متخلفین قاطعانه برخورد شود

شماره: 19125
Aa Aa

خاصیت نظام اسلامی این است که در آن انسان‌های پاک طینت رشد می‌یابند و افراد منافق که معاویه صفت و یزید صفت هستند رسوا می‌شوند.

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه ایران؛
حریم خصوصی افراد باید حفظ شده و با متخلفین قاطعانه برخورد شود

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه ایران در دیدار با مدیران مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه اظهار کرد:

خاصیت نظام اسلامی است که در آن انسان‌های پاک طینت و نیکو سرشت رشد و ارتقاء می‌یابند و افراد منافق و دارای باطن خبیث که معاویه صفت و یزید صفت هستند رسوا می‌شوند و ماهیت آنها برملا می‌گردد؛ آنها که در مقاطعی با چهره دیگری ظاهر می‌شدند و امروز حرمت شکنی می‌کنند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از  مرکز رسانه قوه قضاییه، او گفت:

مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه باید توأمان از شأن و جایگاه دستگاه قضایی و همچنین فرد فرد کارکنان این دستگاه اعم از قاضی و کارمند صیانت کند و نه تنها به شناسایی و انسداد بسترهای فساد و آسیب در مجموعه مبادرت ورزد که حتی نسبت به کوچکترین خدشه‌ای که به جایگاه قوه قضاییه و قاضی و کارمند آن وارد می‌شود نیز حساس باشد و برای رفع آنها چاره‌جویی کند. مرتبه بالاتر و بااهمیت‌تر از دو مقوله یادشده موضوع تعالی دستگاه قضایی و کارکنان این دستگاه است بدین معنا که حتی با وجود شناسایی و رفع آسیب‌ها نیز کار مجموعه حفاظت و اطلاعات پایان نمی‌یابد، بلکه باید برای تعالی و رشد هر چه بیشتر مجموعه قضایی در ابعاد مختلف، برنامه‌ریزی راهبردی و مدون ارائه کرد و بر مبنای این برنامه عمل کرد.  

وی اظهار کرد:

در مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه می‌خواهیم با حفظ اصول اسلامی و انسانی امور را به پیش ببریم و ضمن توجه و اهتمام به حفظ حریم خصوصی افراد، پوشاندن عیوب مؤمنین، جلوگیری از افشای اسرار، صیانت از نیروی انسانی و پذیرش عذر فرد خطاکار و فرصت دادن به او برای جبران در عین حال با متخلفین و مفسدین برخورد مدبرانه، قاطعانه و عبرت‌آموز انجام دهیم. در مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه می‌خواهیم بر مبنای آموزه‌های اسلامی ناظر بر پرده‌پوشی و سِتر و پنهان کردن عیوب اقدام به شناسایی و کشف تخلف و جرم ‌کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان