حوزویان مستعد برای بازیگری معرفی شوند | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 16:07

حوزویان مستعد برای بازیگری معرفی شوند

شماره: 24010
Aa Aa

انسیه خزعلی گفته افراد حوزوی برای کارهای هنری و رسانه‌ای معرفی شوند تا آموزش های لازم را فرا بگیرند. چرا ما باید اسیر سلبریتی‎ها باشیم؟

معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده؛
حوزویان مستعد برای بازیگری معرفی شوند

الحمدالله بانوان طلبه متخصص و مجتهد داریم اما متأسفانه جایگاه شان آنگونه که باید نیست و دیده نمی‌شوند یا گاهی خودشان فعال نیستند و نمی‌خواهند مسئولیت ها و موقعیت‌هایی که به خودشان اختصاص دارد را بپذیرند که شما باید این امر را آسیب شناسی کنید.

به گزارش اسپادانا خبر، انسیه خزعلی، معاون رئیس جمهور اسلامی ایران در امور زنان و خانواده  در نشست «ارائه ظرفیت‌های حوزه علمیه خواهران در همکاری با معاونت زن وخانواده» گفت:

بسیار از مشکلات اجتماعی ما باید به دست خود خانم‌ها حل شود و به تعبیر رهبر معظم انقلاب خانم‌ها باید بیایند و مشکلات شان را به دست خودشان حل کنند. گاهی به روز نبودن باعث می‌شود از جامعه فاصله بگیریم و در یک محدوده ویژه خودمان خیلی از موارد را ببینیم. این‌ها آسیب‌هایی است که باید شناسایی کنید و به ما بدهید که از چه مسیرهایی می‌توانیم برویم که بیشتر بتوانیم از خواهران حوزوی استفاده کنیم. قطعا بحث آموزش، تربیت و استفاده از بانوان حوزوی بسیار مهم است و در اولویت است و ما برنامه‌های متعددی در سراسر کشور داریم و از بانوان حوزوی استفاده می‌کنیم و برخی از مدیران کل ما بانوان حوزوی هستند اما نیاز است که این مساله گسترش بیشتری پیدا کند و بانوان حوزوی نیز باید آموزش‌ها بیشتری با مسائل روز ببینند.

وی با بیان اینکه باید بخش‌های آموزشی و تربیتی استفاده بیشتری از بانوان حوزوی کند ادامه داد:

او بیان کرد:

فرهنگ مساله نیست که به سرعت نتیجه آن را ببینیم. خروجی هایی که الان در نوجوانان و دختران ما می‌بینید اثرکارهای فرهنگی منفی است که انجام گرفته است و الان بروز آن را می‌بینیم.

خزعلی با بیان اینکه بسیاری از مواردی که مطرح شده در حیطه تکالیف و ظایف ما نیست اما می‌توانیم حلقه وصلی باشیم گفت:

معاونت زنان و خانواده یک معاونت ستادی است و دستگاه های ستادی وارد موارد اجرایی نمی‌شوند و در حوزه های سیاست‌گذاری، برنامه‌ریزی، هماهنگی، رصد و ارزیابی کار می کنند.

وی با بیان اینکه نگاه ما نگاه حوزوی و بهره‌گیری از حوزویان است اضافه کرد:

هیئت اندیشه ورز به نام حوزه نداریم اما خواهران حوزوی در هیئت اندیشه ورز حضور دارند. برای استفاده از خواهران حوزوی در مسئولیت ها نیز در ابتدا باید خواهران حوزوی در مسئولیت های حوزه مشارکت بیشتری داشته باشند. باید دین را بدون اعمال سلیقه نشان بدهیم، دین و مر دین اجرا شود و نه قدمی جلوتر و نه قدمی عقب‌تر از اهل بیت (ع) باشیم.

وی با بیان اینکه عفاف و حجاب در قرارگاه وزارت کشور قرار دارد و ما نقش ستادی داریم گفت:

در مسائلی به صورت ویژه باید نگاه زنانه وجود داشته باشد و از نگاه یک زن دیده شود که از چه مسیرهایی می‌توانید بروید تا به موفقیت برسید.  در بخش های فرهنگی تلاش می‌کینم مثلا در عفاف و حجاب با آستان قدس قرارداد داریم و مربیانی برای آموزش زیست عفیفانه به والدین پرورش یافته‌اند. همچنین زیست عفیفانه را برای سربازان مقرر کردیم زیرا اگر آقایان در مساله زیست عفیفانه آموزش کامل را فرا نگیرند به زندگی با عفت و زیست عفیفانه ضربه زننده است.

او گفت:

افراد حوزوی که استعداد و توانایی اولیه برای کارهای هنری و رسانه‌ای مانند ساخت فیلم، بازیگری، فیلم نامه و... دارند معرفی شوند تا آموزش های لازم را فرا بگیرند. چرا ما باید اسیر سلبریتی‎ها باشیم که حرکت‌ها ضدارزشی می‌کنند؟

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان