حکم الهی حجاب نباید مغفول بماند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 20:47

حکم الهی حجاب نباید مغفول بماند

شماره: 21581
Aa Aa

عبدالحسین کلانتری گفته حجاب و عفاف موضوعی است که تاکید شرعی روی آن بوده و باید برای آن برنامه ریزی کنیم و نگذاریم این حکم معطل بماند. این واجب شرعی باید جدی گرفته شود چرا که یک وجهه هویتی دارد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم جمهوری اسلامی ایران؛
حکم الهی حجاب نباید مغفول بماند

عبدالحسین کلانتری، معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم جمهوری اسلامی ایران در جمع معاونین فرهنگی دانشگاه های این کشور با اشاره به تشکیل و تصویب کارگروه های تخصصی معاونت فرهنگی بیان کرد:

کارگروه های تخصصی معاونت فرهنگی وزارت علوم مشخص شدند و احکام دبیران آن ها نیز داده شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم او گفت:

برخی از دانشگاه ها دارای تجارب خوبی در حوزه های خاصی از فعالیت فرهنگی و اجتماعی هستند. بر اساس تجارب و ایده هایی که در این حوزه های خاص داشتند و ضرورتی که در رابطه با آن موضوع حس می شد باید هم افزایی هایی شکل می گرفت که ما تصمیم گرفتیم در راستای این هم افزایی کارگروه ها شکل بگیرد. درباره کارگروه ها چند هدف داشتیم که از جمله آن ها تدقیق و تحلیل مسائل ویژه یک حوزه، تدوین نظام مسائل یک حوزه و استفاده از تجارب دانشگاه های مختلف می باشد.

وی اظهار داشت:

پس از بررسی های لازم در سه لایه ارائه راهبرد، ارائه راهکار و تدوین و طراحی آیین نامه در آن حوزه باید کار انجام گیرد. نکته مهم دیگری که مطرح است و باید روی آن برنامه ریزی ویژه ای انجام گیرد مسئله عفاف و حجاب در دانشگاه است.

او گفت:

حجاب و عفاف موضوعی است که تاکید شرعی روی آن بوده و باید برای آن برنامه ریزی کنیم و نگذاریم این حکم معطل بماند. این واجب شرعی باید جدی گرفته شود چرا که یک وجهه هویتی دارد. باید کنش گری با درایت و با عقلانیت در این حوزه داشته باشیم و نباید بگذاریم تا این حکم الهی مغفول واقع شود. قسمت اصلی و عمده کار در حوزه حجاب و عفاف بحث مشاوره ای و فرهنگی است و ما در این زمینه مسئولیم. باید به اندازه وسع و توانمان در حوزه عفاف و حجاب فعالیت داشته باشیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان