حکم انفصال از خدمت رئیس سازمان سنجش صادر شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 1:41

حکم انفصال از خدمت رئیس سازمان سنجش صادر شد

شماره: 23052
Aa Aa

گفته شده عبدالرسول پورعباس به دلیل عدم اجرای حکم بازگشت موقت به تحصیل تعدادی از داوطلبان شبهه‌دار کنکور حکم انفصال از خدمت گرفته است.

پورعباس برای یکسال از خدمت منفصل شد؛
حکم انفصال از خدمت رئیس سازمان سنجش صادر شد

رئیس سازمان سنجش آموزش جمهوری اسلامی ایران در واکنش به خبر انفصال از خدمت خود به دلیل عدم اجرای حکم بازگشت موقت به تحصیل تعدادی از داوطلبان شبهه‌دار کنکور گفت:

چنین حکمی صادر شده است.

به گزارش اسپادانا خبرو به نقل از آنا، عبدالرسول پورعباس درباره اخبار منتشر شده برخی رسانه‌ها درباره حکم انفصال از خدمت خود اظهار کرد:

متأسفانه چنین حکمی صادر شده است.

بر اساس اعلام برخی از رسانه‌ها رئیس سازمان سنجش آموزش به دلیل عدم اجرای حکم بازگشت موقت به تحصیل تعدادی از داوطلبان شبهه‌دار کنکور حکم انفصال از خدمت گرفته است.

سازمان سنجش در پاسخ به این حکم در نامه‌ای به دیوان عدالت اداری ارائه اطلاعات نادرست این متقلبان به قاضی را اعلام کرده که آن‌ها گفته‌اند دانشجو هستند در صورتی که براساس حکم هیئت‌های بدوی و تجدیدنظر رسیدگی به تخلفات آزمون سراسری از دانشگاه اخراج شده‌ و دیگر دانشجو نیستند.

سازمان سنجش اجازه بازگشت این افراد به دانشگاه را نداده و همین، دلیلی بر حکم انفصال یکساله پورعباس رئیس این سازمان شده است.

  •  

اطلاعیه دیوان عدالت اداری در پاسخ به سازمان سنجش

با رای دیوان عدالت اداری تاکنون هیچ دانشجو یا داوطلبی که نتیجه آزمون آن شبهه‌دار بوده  یا تقلبش احراز شده باشد به دانشگاه‌ها معرفی نشده است. دیوان عدالت اداری در پی استنکاف متعدد رئیس سازمان سنجش از اجرای رای صادره و عدم حضور رییس سازمان جهت دفاع و توضیح  علت عدم اجرای دستور موقت به موجب قانون حکم انفصال از خدمت وی را صادر کرد که رای صادره قابل تجدید نظرخواهی می‌باشد.

ادعای برخی رسانه‌ها مبنی بر اینکه دیوان عدالت اداری حکم انفصال از خدمت رئیس سازمان سنجش را به‌دلیل عدم اجرای حکم بازگشت موقت به تحصیل تعدادی از داوطلبان شبهه‌دار کنکور صادر کرده، صحت ندارد و تاکنون در مورد پرونده مورد اشاره رایی در دیوان عدالت اداری صادر نشده است.

  •  

اجازه نخواهیم داد هیچ متقلبی در کلاس‌های دانشگاه بنشیند

بهادری جهرمی، سخنگوی دولت گفت:

در حوزه مقابله با تقلب در کنکور دولت پیشگام بود و به این دلیل که هم متقلبان را شناسایی کرد و هم نگذاشت که ادامه تحصیل بدهند، بحث پیش آمد و عده‌ای مخالفت کردند.
او گفت که دیوان عدالت اداری به دلیل برخورد رئیس سازمان سنجش با متقلبان کنکور حکم انفصال برای او صادر کرده است:

دولت با قدرت ایستاده و از ورود متقلبین به دانشگاه جلوگیری می‌کند. از دانشجویان تقاضا می‌کنم در حوزه مبارزه با فساد در این عرصه همراه دولت باشند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان