خبری از امر به معروف در کوی و برزن، ادارات و خیابان‌ها نیست | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 6:26

خبری از امر به معروف در کوی و برزن، ادارات و خیابان‌ها نیست

شماره: 17089
Aa Aa

جنگ روسیه و اوکراین جنگ حق و باطل نیست بلکه مبتنی بر تضاد منافع است اما اگر مانند جنگ فلسطین و اسرائیل جنگ حق و باطل بود ما هم موضع می‌گرفتیم.

کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران؛
خبری از امر به معروف در کوی و برزن، ادارات و خیابان‌ها نیست

کاظم صدیقی، امام جمعه موقت تهران در خطبه‌ های نماز جمعه تهران گفت:

دشمن با تقریرات پرحجم خودش باورها و اعتقادات مردم را بمباران می‌کند و از طریق تکرار دروغ‌ها می‌خواهد باور غلط را ایجاد کند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از شفقنا، او ادامه داد:

دشمن هنرمندانه با ابزارهای مدرن اعتقادات و باورهای مردم را به حاشیه می‌کشاند. برای مقابله با هجمه دشمن باید ابزارهای آن را در اختیار داشته باشیم که امر به معروف و نهی از منکر یکی از ابزارهای مهم است و به عبارت دیگر امر به معروف و نهی از منکر همان جهاد تبیین است. با تبلیغات ذهن، جوانان را منحرف می‌کنند و این طرف تبیین وجود ندارد. امر به معروف نه مظلوم بلکه به قتل رسیده است و خبری از امر به معروف در کوی و برزن، ادارات و خیابان‌ها وجود ندارد. بالاترین فساد در زمانه حاضر ایجاد یأس در دل مردمی است که بیش از ۴۰ سال اقتدار خود را حفظ کرده، پیشرفت منطقه‌ای داشته و جهش علمی و فناوری داشته است. در این ۴۰ سال جنگ، آشوب و فتنه‌های مختلفی رخ داده که با تمام آنها مقابله شده است. باید کسانی را که ایجاد یأس می‌کنند نفرین کرد.

صدیقی با بیان اینکه دولت انقلابی عاشق خدمت می‌تواند با استفاده از ظرفیت جوانان مشکلات اقتصادی را رفع کند افزود:

همانطور که با اتکا به ظرفیت جوانان ماهواره به فضا پرتاب می‌کنیم می‌توان با استفاده از ظرفیت جوانان مشکلات اقتصادی را هم حل و فصل کرد.

وی با بیان این که اوکراین در مسئله هواپیما با ما جفا کرد درباره جنگ روسیه و اوکراین نیز گفت:

در قضیه جنگ روسیه و اوکراین دشمنان ایران اسلامی انگشت اتهام را به سمت کشورمان نشانه گرفته‌اند. جمهوری اسلامی ایران همیشه طرفدار حق علیه باطل است. اگر ایران به‌عنوان حامی مقتدر فلسطین به شمار می‌رود چون جنگ فلسطین و اسرائیل جنگ حق و باطل است اما در مسئله اوکراین قضیه متفاوت است. دنیای غرب وقتی می‌خواست دو آلمان را متحد کند به شوروی تعهد داد که ناتو را به سمت شوروی توسعه ندهد اما بعدها عهدشکنی کرد تا اینکه ناتو به سمت مرزهای روسیه آمد. ما با جنگ مخالفیم و نظام اسلامی با تخریب زیرساخت‌ها و کشتارها مخالف است اما این جنگ، جنگ میان حق و باطل نیس بلکه جنگ مبتنی بر تضاد منافع است اما اگر جنگ میان حق و باطل بود ما هم موضع می‌گرفتیم. غرب به نفع مظلومان فلسطینی و یمنی هیچ موضعی نگرفته اما به نفع سفیدپوستان اوکراینی موضع گرفته‌اند و این یکی از برگ‌های ننگین نژادپرستی در کارنامه دولت‌های غربی است.

  •  

عصر ایران نوشته است:

اعتراض در نماز جمعه تهران باعث توقف کوتاه خطبه ها شد.

 

215

هنگام خطبه های کاظم صدیقی در نمازجمعه تهران یکی از حاضران از جای خود بلند شد و با صدای بلند اعتراض کرد.

صدای اعتراض وی دقیقا مشخص نبود اما برای دقایقی سخنرانی صدیقی را قطع کرد.

براساس صدای پخش شده از رادیو تهران به هنگام پخش زنده به نظر می رسد وی مشکل شخصی و مالی را مطرح کرد زیرا عدد 25 میلیون تومان از فرد معترض به گوش می رسید.

صدیقی هم در واکنش گفت که اجازه بدهد بعد از پایان نمازجمعه، به موضوع وی رسیدگی می کند.

خطیب جمعه همچنین درخواست کرد کاری به فرد معترض نداشته باشند.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان