خودروی ملی نداریم؛ مونتاژ می‌کنیم | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 13:40

خودروی ملی نداریم؛ مونتاژ می‌کنیم

شماره: 18178
Aa Aa

هر دو سه روز یک آتش‌سوزی یا انفجار خودرو داریم| فقط در یک  پارکینگ تصادفات از میان ۱۰۷ دستگاه خودرو ایربگ ۹۷ دستگاه خودرو باز نشده است.

هادیانفر، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ایران؛
خودروی ملی نداریم؛ مونتاژ می‌کنیم

سید کمال هادیانفر، رییس پلیس راهنمایی و رانندگی ایران گفت:

پلیس از مواضع خود در مورد ایمنی خودروهای تولید داخل عقب‌نشینی نخواهد کرد.

به گزارش اسپادانا خبر، او در گفت و گو با ایسنا ادامه داد:

نه تنها در مورد خودروهای تولید داخل بلکه در مورد خودروهای وارداتی نیز ما با حساسیت بر ایمنی آنها نظارت خواهیم کرد و اگر خودرویی ایمنی لازم را نداشته باشد قطعا از شماره‌گذاری آن جلوگیری خواهد شد. ما گزارش‌هایی را می‌خوانیم و دیدیم که برخی از افراد موضع‌گیری‌های عجیب در این زمینه داشتند. خب گاهی بحث منفعت و سود این افراد وجود دارد،؛یا کارخانه دار هستند یا به نوعی نفعی از این وضعیت دارند. در مواردی دیده شده که افراد چون محل درآمد داشته یا کارخانه‌دار و ... هستند،پ اظهارات عجیبی را بیان می‌کنند. به هر حال تاکید بر ارتقا ایمنی ممکن است منجر به وارد شدن ضرر به این گروه شود.

او گفت:

از نمایندگان محترم مجلس، مسئولان، مدیران و تمام افرادی که در این حوزه صحبت می‌کنند خواسته‌ام که منافع ملی، ایمنی و امنیت مردم را در نظر بگیرند. ما به عنوان پلیس همه روزه شاهد تصادفات هولناکی هستیم، تقریباً هر دو سه روز یک آتش‌سوزی یا انفجار خودرو داریم. چرا چنین حادثه‌ای باید رخ دهد؟ ‌واقعاً نمی‌پذیریم که این تصاویر را هر روز در رسانه و تلویزیون پخش کنیم و مردم را نگران کنیم اما مسئولان خودروساز شما که در جریان امور هستید و می‌دانید که اتفاقات و تصادفات هر روزه رخ می‌دهد پس فکری هم برای آن بکنید.  

وی گفت:

فقط در یک  پارکینگ تصادفات که ما مستندات آن را به مجلس دادیم ۱۰۷ دستگاه خودرو وجود داشت و از میان این ۱۰۷ دستگاه خودرو که تماماً از زاویه جلو یعنی از زاویه مناسب تصادف کردند ایربگ ۹۷ دستگاه خودرو باز نشد. ما مستندات بررسی کارشناسی فنی این خودروها را به نمایندگان مجلس ارائه کردیم. دولت باید اراده جدی درپیش بگیرد و برای ارتقا ایمنی خودروها پیشگام شود البته نه اینکه بیایند و ایمنی را به شکل صوری ارتقا دهند. ارتقا ایمنی باید به صورت واقعی بوده و کیفیت محصول افزایش پیدا کند.

وی با تاکید بر ضرورت افزایش ایمنی و کیفیت خودروهای تولید داخل گفت:

ما خودروی ملی نداریم و اگر فردی بگوید خودروی ملی داریم حرف نامربوطی زده است. ما در کشورمان کار مونتاژ را انجام می‌دهیم و قطعات خودروها را مونثاژ می‌کنیم. ما می‌خواهیم که خودروی ملی داشته باشیم، خودرویی که به آن افتخار کنیم که تولید ملی ماست. همچنین ایمنی و کیفیت خودروهایی که هم‌اکنون مونتاژ یا وارد می‌شوند هم بالا برود. حرف ما این است که به عنوان مثال چرا در تولید خودرو از فولاد کم کربن استفاده نمی‌کنیم و از ورق سه لایه غیرایمن استفاده می‌کنیم که خودرو در هر حالت تصادف چه با زاویه مناسب چه غیرمناسب مچاله شود و  سرنشینان در آن گرفتار شوند؟

هادیانفر افزود:‌

اگر همین حالا تولید یک خودروی نا ایمن متوقف شود ما طی ۲۰ تا ۳۰ سال درگیر آن خواهیم بود کمااینکه هنوز با پیکان درگیریم. در مورد پراید و پژو ۴۰۵ هم همینطور است و ما تا سال‌ها و ۲۰ - ۳۰ سال آینده درگیر آن و تصادفات ناشی از آن خواهیم بود.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان