او گفت:
از نمایندگان محترم مجلس، مسئولان، مدیران و تمام افرادی که در این حوزه صحبت میکنند خواستهام که منافع ملی، ایمنی و امنیت مردم را در نظر بگیرند. ما به عنوان پلیس همه روزه شاهد تصادفات هولناکی هستیم، تقریباً هر دو سه روز یک آتشسوزی یا انفجار خودرو داریم. چرا چنین حادثهای باید رخ دهد؟ واقعاً نمیپذیریم که این تصاویر را هر روز در رسانه و تلویزیون پخش کنیم و مردم را نگران کنیم اما مسئولان خودروساز شما که در جریان امور هستید و میدانید که اتفاقات و تصادفات هر روزه رخ میدهد پس فکری هم برای آن بکنید.
وی گفت:
فقط در یک پارکینگ تصادفات که ما مستندات آن را به مجلس دادیم ۱۰۷ دستگاه خودرو وجود داشت و از میان این ۱۰۷ دستگاه خودرو که تماماً از زاویه جلو یعنی از زاویه مناسب تصادف کردند ایربگ ۹۷ دستگاه خودرو باز نشد. ما مستندات بررسی کارشناسی فنی این خودروها را به نمایندگان مجلس ارائه کردیم. دولت باید اراده جدی درپیش بگیرد و برای ارتقا ایمنی خودروها پیشگام شود البته نه اینکه بیایند و ایمنی را به شکل صوری ارتقا دهند. ارتقا ایمنی باید به صورت واقعی بوده و کیفیت محصول افزایش پیدا کند.
وی با تاکید بر ضرورت افزایش ایمنی و کیفیت خودروهای تولید داخل گفت:
ما خودروی ملی نداریم و اگر فردی بگوید خودروی ملی داریم حرف نامربوطی زده است. ما در کشورمان کار مونتاژ را انجام میدهیم و قطعات خودروها را مونثاژ میکنیم. ما میخواهیم که خودروی ملی داشته باشیم، خودرویی که به آن افتخار کنیم که تولید ملی ماست. همچنین ایمنی و کیفیت خودروهایی که هماکنون مونتاژ یا وارد میشوند هم بالا برود. حرف ما این است که به عنوان مثال چرا در تولید خودرو از فولاد کم کربن استفاده نمیکنیم و از ورق سه لایه غیرایمن استفاده میکنیم که خودرو در هر حالت تصادف چه با زاویه مناسب چه غیرمناسب مچاله شود و سرنشینان در آن گرفتار شوند؟
هادیانفر افزود:
اگر همین حالا تولید یک خودروی نا ایمن متوقف شود ما طی ۲۰ تا ۳۰ سال درگیر آن خواهیم بود کمااینکه هنوز با پیکان درگیریم. در مورد پراید و پژو ۴۰۵ هم همینطور است و ما تا سالها و ۲۰ - ۳۰ سال آینده درگیر آن و تصادفات ناشی از آن خواهیم بود.