خودکفایی در تولید کاغذ یکی از نمادهای هویتی کشور است | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 14:16

خودکفایی در تولید کاغذ یکی از نمادهای هویتی کشور است

شماره: 24117
Aa Aa

او گفته بزرگترین مزیت جمهوری اسلامی در حوزه فرهنگی و همه دستاوردهای نظامی، اقتصادی و سیاسی ما حاصل نگاه فرهنگی انقلاب اسلامی است.

اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران؛
خودکفایی در تولید کاغذ یکی از نمادهای هویتی کشور است

محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران در جشن خودکفایی تولید کاغذ مورد نیاز کتب درسی در کارخانه چوب و کاغذ مازندران اظهار کرد:

امروز در نقطه‌ای ایستادیم که کاغذ همه ۱۵۵ میلیون جلد کتاب درسی کودکان سرزمین توسط همین کارخانه تامین شد.

به گزارش اسپادانا خبر  وبه نقل از ایرنا، وی افزود:

امروز فقط جشن خودکفایی تولید کاغذ تحریر را نداریم بلکه در بخش کاغذ حوزه نشر نیز تا حد زیادی به خودکفایی رسیدیم. اینجا نقطه پایان کار ما نیست. به زودی کارخانه بزرگی را در شیراز افتتاح می‌کنیم که سالانه بیش از ۵۰ هزار تن ظرفیت تولید کاغذ کشور را افزایش می‌دهد. چند کارخانه دیگر نیز در کشور در حال ساخت است.

او گفت:

بزرگترین مزیت جمهوری اسلامی در همین حوزه فرهنگی است. همه دستاوردهای نظامی، اقتصادی و سیاسی ما حاصل نگاه فرهنگی انقلاب اسلامی است. رهایی از استعمار باید از اندیشه رخ دهد. امام(ره) ما را ابتدا از استعمار فکری رهانیدند و این پیشرفت‌ها حاصل باز شدن زنجیر استعمار از فر مردم و جوانان ایران اسلامی است.

اسماعیلی با بیان این‌که دولت مردمی دولت صادق‌الوعد است اظهار کرد:

این اهداف در مقابل اراده و توان جوانان ما چیزی نیست. کشور ما باید به صادرکننده کاغذ تبدیل شود و با تامین کاغذ بازار کشورهای منطقه به درآمدزایی در این حوزه برسیم. از همه اهالی نشر و اصحاب مطبوعات نیز دعوت می‌کنم استفاده از کاغذ ایرانی را در دستور کار قرار دهند. تولیدکنندگان هم قول می‌دهند که کیفیت کاغذ داخلی همواره رو به افزایش و در جهت جلب رضایت ناشران و مخاطبان پیش بروند. همه تلاش ما کمک به حوزه نشر است. ملی شدن صنعت نشر به عنوان مهم‌ترین دستاورد حوزه فرهنگی در این دولت به نتیجه می‌رسد. متأسفانه زمانی در کشور به صورت عمدی به حوزه فرهنگ در کشور کم‌توجهی شد. ما این چرخه را تغییر دادیم و در همه بخش‌های فرهنگی به سمت حمایت و تسهیل‌گری به جای تصدی‌گری پیش رفتیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان