در جشنواره فیلم فجر حرمت‌شکنی شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 0:58

در جشنواره فیلم فجر حرمت‌شکنی شد

شماره: 16827
Aa Aa

از برخی مرزهای ایمانی و اخلاقی در این جشنواره گذر شده و ارزش‌های عفاف و حجاب و ازدواج و خانواده و اخلاق را شکسته اند. باید عذرخواهی و جبران شود.

علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد؛
در جشنواره فیلم فجر حرمت‌شکنی شد

علیرضا اعرافی، امام‌ جمعه قم در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان اظهار داشت:

به خاطر تحریم، سختی‌های معیشتی و گرانی و مشکلات نباید دستاوردهای ملت را کوچک شمرد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، عضو فقهای شورای نگهبان ادامه داد:

امروز دشمن با همراهی برخی دوستان نادان دست‌به‌دست داده تا ملت را ناامید کند. دستاوردهای انقلاب بی‌نظیر قابل‌ شمارش نیست، زیرساخت‌های کشور با پیش از انقلاب قابل‌ مقایسه نیست و تحولات عظیم و شگرفی اتفاق افتاده است. در حوزه سلامت و بهداشت در زمینهٔ امید به زندگی از میانگین حدود 50 سال به بیش از 70 سال رسیدیم و در زمینهٔ علم و آموزش با دوران پهلوی قابل‌مقایسه نیستیم. قدرت دفاعی کشورمان با دوران پهلوی و 100 سال پیش قابل‌مقایسه نیست. استقلال و آزادی و قدرت منطقه‌ای که امروز انقلاب و کشورمان در منطقه و جهان دارد قابل‌ توجه و گفتمان نوینی که ایران و انقلاب خلق و به جهان عرضه کرد بی‌نظیر است.

مدیر حوزه‌های علمیه عنوان کرد:

ما ضعف، آسیب‌های اجتماعی، مفاسد اداری و فقر و فساد را می‌دانیم و نقد حق جامعه است و همه باید در راستای رفع مشکلات تلاش کنیم ولی مبادا دشمن ته دل ما را خالی و افتخارات را فراموش کنیم.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد:

باید از دستاوردهای شهدا و ایثارگران دفاع کرده و همواره در مسیر آرمان‌های انقلاب اسلامی گام برداریم، همه وظیفه‌داریم نسبت به موضوع جهاد تبیین توجه کرده و برنامه‌ریزی داشته باشیم و همه ما به سهم خود وظیفه حساسی داریم.

اعرافی گفت:

موضوعی که این ایام دل‌ها را آزرده کرد اینکه برخی مدعی حرکت در مسیر امام خمینی(ره) هستند و ادعاهای زیادی دارند سخنان نادرست و مواضع غلط ابراز کردند و به‌گونه‌ای فضا را تاریک نشان دادند که پشت کردن به آرمان‌های امام است، کسانی که در برابر غرب ترسیدند و حال انفعال به آن‌ها دست داده و از مسیر انقلاب دور شدند این سخنان را بیان کردند که سخنان نادرستی است و جوانان باید بیدار و هوشیار به این سخنان توجه نکنند.

امام‌ جمعه قم بیان کرد:

گذر از برخی مرزهای ایمانی و اخلاقی در برخی مراسم‌های کشور به‌ ویژه جشنواره فجر انجام و حرمت‌شکنی شد. ارزش‌های اسلامی و اخلاقی و فرهنگی نشانه این ملت است و امروز ارزش‌های عفاف و حجاب و ازدواج و خانواده و اخلاق را در رفتارهایی شکستند که اقدام دردآوری بود و باید عذرخواهی و جبران شود. مدافع هنر پاک و انسانی و اخلاقی هستیم، هنر نباید در دام‌های شیطانی هنجارشکن قرار بگیرد و افرادی که این خطا را انجام دادند باید جبران کنند و خواسته ملت است که این هنجار و حریم‌شکنی جبران شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان