در حکمرانی کارنامه قابل قبولی نداریم | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 31 فروردين 1403 - 0:51

در حکمرانی کارنامه قابل قبولی نداریم

شماره: 15980
Aa Aa

قالیباف گفته در مجلس افرادی هستند که قصد دارند محدودیت هایی ایجاد کنند اما عموم نمایندگان چنین نظری ندارند. به دنبال محدود کردن فضا و فیلترینگ نیستیم.

عنابستانی سیلی نزد و فقط سرباز را هول داد؛
در حکمرانی کارنامه قابل قبولی نداریم

محمد باقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در همایش دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی به مناسبت ۱۶ آذرماه روز بزرگداشت دانشجو گفت:

امروز استقلال هزینه دارد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او ادامه داد:

همه مکاتب انسان‌ساختی دنیا در براندازی جمهوری اسلامی از مبانی و ارزش‌های خود شکست خورده است.

وی ادامه داد:

جهت اصلی مبانی اسلامی در کشور را حفظ کرده‌ایم و در مسیر آن گام بر می‌داریم اما در مقابل در عمل و حکمرانی در کشور کارنامه قابل قبولی نداریم. موفقیت با سه اصل هوشمند سازی، شفاف سازی و مردمی سازی محقق می‌شود. اگر هم ما امروز در حوزه اقتصاد دچار چالش هستیم به این دلیل است که اقتصاد ما اقتصادی دولتی می‌باشد. اصلاح روند حکمرانی مهم‌ترین چالش امروز ما می‌باشد و متأسفانه نظام بروکراسی امروز ما به یک اسب سرکشی تبدیل شده که از درون خود را اداره می‌کند و مبتنی بر باورها هم نمی‌باشد. باید به یک فهم مشترک در حل مسائل و در نحوه اجرا دست پیدا کنیم تا بتوانیم به سه چالش اولویت‌دار یعنی جمعیت به معنای موالید، مهاجرت و اختلاف طبقانی، چالش آب و چالش اقتصاد رسیدگی کنیم. تمرکززدایی و اصلاح قانون انتخابات باید مورد توجه باشد. قانون شهرداری‌ها و شوراهای شهر باید از حالت تشریفاتی خارج شوندو نظام اداری باید اصلاح و امور ملی باید از امور محلی جدا شود.

قالیباف عنوان کرد:

مجلس شورای اسلامی و نماینده مجلس، وکیل‌الدوله نمی‌باشد بلکه پنجره مردم است.

قالیباف با اشاره به طرح حمایت از حقوق کاربران در فضای مجازی گفت:

اگر چه در مجلس افرادی هستند که قصد دارند محدودیت هایی ایجاد کنند اما عموم نمایندگان چنین نظری ندارند. ما در مجلس به دنبال محدود کردن فضا و فیلترینگ نیستیم و باید توجه کنیم که فعالین بزرگ حوزه اقتصاد در فضای مجازی چند صد برابر یک واحد صنفی متروکه ارزش دارند. اکنون در حوزه فناوری و فضای مجازی جزو کشورهای پیشرفته هستیم اما با کج اندیشی نباید این ظرفیت ها را از دست بدهیم بخشی از فعالین حوزه نرم‌افزار به دلیل فضاسازی که از خارج در خصوص این طرح انجام شد به ترکیه  و امارات رفتند. این توطئه دشمن است و ما در مجلس به دنبال اینگونه مسائل نیستیم.

قالیباف عنوان کرد:

به عنوان یک نماینده هیچ حساب حقوقی، پولی و مالی برای خود باز نکرده‌ام و تنها فیش حقوقی من فیش حقوقی دانشگاه تهران می باشد. اگر شخصی مدرکی خلاف این موضوع دارد که من یک ریال در زمینه حق ماموریت مبلغی دریافت کرده‌ام من را به عنوان فردی متخلف اعلام کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت:

قطعا ما در حوزه نظارت بر رفتار نمایندگان ضعف‌هایی داریم که مجلس به دنبال تقویت آن بوده و قصد دارد قانون آیین نامه داخلی را در این خصوص اصلاح کند. در خصوص آقای عنابستانی باید بگویم که اگر چه هیئت نظارت پیگیری های مجدانه ای انجام داد اما معتقدم که پیگیری‌ها باید محکم‌تر انجام می‌شد اما در نهایت نظر دادگاه ملاک قرار گرفت البته در برخورد مامور نیروی انتظامی هم اشکالاتی وجود داشت. سرباز نباید از قانون تخطی کند. نماینده مجلس سیلی نزد و صرفا سرباز را هول داد اما حق همین هول دادن را نداشت اگر چه ما شاهد بودیم که در مجلس قبل در خصوص موضوع گمرک این گونه موضوع پیگیری نشد.

قالیباف با اشاره به کارنامه اجرایی و سیاسی خود عنوان کرد:

دولت‌های آقای احمدی نژاد و روحانی هیچ کمکی به شهرداری تهران نکردند و صرفا چوب لای چرخ کار ما گذاشتند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان