در یکسال گذشته ۲ هزار پرستار از ایران مهاجرت کرده اند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 9 فروردين 1403 - 13:30

در یکسال گذشته ۲ هزار پرستار از ایران مهاجرت کرده اند

شماره: 16672
Aa Aa

در ایران طبق آخرین اطلاعات به ازای هر هزار نفر ۱٫۶ پرستار وجود دارد که از حداقل هم کمتر است. با این حساب کشور به هزار پرستار نیاز دارد.

محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستار ایران؛
 در یکسال گذشته ۲ هزار پرستار از ایران مهاجرت کرده اند

محمد شریفی مقدم، دبیرکل خانه پرستار ایران گفت:

در حالی که هم اکنون کشور به جذب حداقل هزار پرستار نیاز دارد در یکسال گذشته حدود ۲ هزار پرستار از کشور مهاجرت کردند.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

«از نظر استاندارد در دنیا به ازای هر هزار نفر جمعیت به طور متوسط پنج تا ۶ پرستار لازم است و در کمترین حالت حداقل ۳ پرستار. در کشور طبق آخرین اطلاعات به ازای هر هزار نفر ۱٫۶ پرستار وجود دارد که از حداقل هم کمتر است. با این حساب کشور به هزار پرستار نیاز دارد. از طرفی سازمان بهداشت جهانی تاکید دارد تعداد پرستاران از حداقل هرچه کمتر باشد مرگ و میر بیشتر می‌شود. در دنیا مشکل کمبود پرستار در دوران کرونا با جذب پرستار جدید انجام شد حتی مهاجرت پرستاران کشور نیز در دوران کرونا افزایش پیدا کرد. در یکسال گذشته حدود ۲ هزار پرستار از کشور مهاجرت کردند که دلیل آن هم جذابیت کشورهای مقصد است.»

او افزود:

«در کشور پس از اوج گیری کرونا هیچ گونه استخدامی انجام نشده و تنها جذب نیروی ۸۹ روزه صورت گرفت که قراردادهای آن‌ها به مرور با طولانی شدن روند کرونا تمدید شد. به دنبال این اتفاقات امروز ما در دنیا بیشترین آمار جانباختگان پرستاری در دوران کرونا را داریم. وزارت بهداشت همیشه وعده داده است. آخرین آزمونی که برای استخدام پرستاران انجام شد ۳۹ هزار نفر پذیرش و از این تعداد تنها حدود ۱۰ درصد کادر پرستاری جذب شدند که رقم بسیار کمی بود.»

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان