دشمن با هجمه به حجاب و عفاف به دنبال ایجاد اعتراض اجتماعی است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 15:48

دشمن با هجمه به حجاب و عفاف به دنبال ایجاد اعتراض اجتماعی است

شماره: 18200
Aa Aa

او گفته دانشجویان فرزندان ما در دانشگاه‌ها هستند البته ممکن است درصدی معاند باشند ولی سایر دانشجویان فرزندان ما محسوب می‌شوند.

محمدعلی زلفی، گل وزیر علوم ایران؛
دشمن با هجمه به حجاب و عفاف به دنبال ایجاد اعتراض اجتماعی است

محمدعلی زلفی، گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری ایران در نشست شورای سیاست گذاری راهیان نور دانشگاه‌های کشور گفت:

بسیج دانشجویی در صف اول دفاع از جمهوری اسلامی قرار دارد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از قارس، او گفت:

امروز جمهوری اسلامی علی رغم تمام توطئه‌ها همچنان با قدرت مسیر پیشرفت خود را در ابعاد ملی و بین المللی طی می‌کند. نقطه قوت ما بسیج است و بسیج دانشجویی نیز بخشی از این نقطه قوت به شمار می‌رود. کشور سوریه را فرهنگ بسیج و بسیجی حفظ کرد وگرنه پیش بینی‌ها حاکی از این بود که سوریه ظرف سه ماه ساقط خواهد شد.

او گفت:

فعالیت‌هایی مانند اردو‌های جهادی، راهپیمایی اربعین، اردو‌های راهیان نور و اردو‌های طرح هجرت از جمله فعالیت‌هایی هستند که اجازه نمی‌دهند فرهنگ ایثار، شهادت و جهاد در کشور ما فراموش شوند البته ما نیز اجازه نداریم که نسبت به مولفه‌هایی که باعث پیروزی انقلاب، دوام و بقای آن شده اند بی خیال باشیم و اجازه دهیم که این مولفه‌ها کم رنگ شوند. دانشگاه‌ها نقش بسزایی در ترویج و حفظ فرهنگ دینی و اسلامی در جامعه دارند البته دشمنان هم تلاش می‌کنند تا نقاط قوت ما را بزنند و دانشگاه و دانشجویان را در مقابل نظام قرار بدهند. دشمنان اتاق فکر دارند و با حساب و کتاب عمل می‌کنند تا نقاط قوت ما را از جمله بسیج و سپاه مورد هجمه قرار بدهند و یا با هجمه به حجاب و عفاف موجب نافرمانی مدنی و اعتراض اجتماعی شوند.

وی گفت:

یکی از اشکالات فرهنگی ما این است که در این حوزه به جای اینکه با رویکرد تهاجمی به ترویج فرهنگ ایرانی اسلامی خود بپردازیم بیشتر حالت تدافعی داریم و همین مسئله باعث شده تا بعضا در مقابله هجمه‌های دشمن ضربه بخوریم.

او افزود:

پدر زمان بازگشایی دانشگاه‌ها وضعیت عفاف و حجاب در دانشگاه تهران وضعیت مناسبی نبود اما ظرف سه ماه با تلاش‌هایی که صورت گرفت وضعیت عفاف و حجاب در این دانشگاه تغییر کرده و این مسئله‌ای است که نظام باید آن را بداند چون این دانشگاه‌ها هستند که فرهنگ ایرانی اسلامی را ترویج می‌کنند. اگر می‌خواهیم حجاب و عفاف را در جامعه ترویج کنیم جای آن در دانشگاه است.

وی با تاکید بر لزوم اجرای فعالیت‌های فرهنگی در اوقات فراغت دانشجویان در خوابگاه‌های دانشجویی گفت:

در کنار دانشجویان خوابگاهی باید برای دانشجویان بومی که در خوابگاه‌ها نیستند نیز برنامه فرهنگی داشته باشیم. ضرورت دارد تا اساتید در قالب طرح‌های تحقیقاتی در مقاطع ارشد و دکتری به ما راهکار‌های فرهنگی ارائه بدهند و از طرفی باید مطالعات تطبیقی، ملی و فرا ملی در این حوزه انجام شود.

او با بیان اینکه ما باید از طریق فعالیت‌های فرهنگی بتوانیم مهاجرت نخبگان را کاهش بدهیم اظهار کرد:

توجه به خوراک و خوابگاه دانشجویان نیاز‌های جسمی آنان را تامین می‌کند اما ما روح جوانان را رها کرده ایم.

زلفی گل با تاکید بر اینکه باید زمینه نشاط دانشجویان در دانشگاه‌ها فراهم شود افزود:

اگر قرار باشد دشمن به سوی این سرزمین دست دراز کند همین دانشجویان که ممکن است حجاب مناسبی هم نداشته باشند در مقابل آن‌ها خواهند ایستاد از این رو نگاه ما به تمام دانشجویان باید نگاه پدر و فرزندی باشد. دانشجویان فرزندان ما در دانشگاه‌ها هستند البته ممکن است درصدی معاند باشند ولی سایر دانشجویان فرزندان ما محسوب می‌شوند پس ما باید نیرو‌های شایسته جمهوری اسلامی را تربیت و تحویل جامعه بدهیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان