دیگر نمی‌شود در برابر کشف حجاب برخی افراد ساکت ایستاد | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 7:51

دیگر نمی‌شود در برابر کشف حجاب برخی افراد ساکت ایستاد

شماره: 20658
Aa Aa

عشق به وجود اقدس اهل‌بیت (ع) در زمانه کنونی به‌صورت مقاومت در برابر اصوات شوم عده‌ای مزدور و دشمن خدا و امام زمان (عج) واقعیت پیدا می‌کند.

سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی؛
دیگر نمی‌شود در برابر کشف حجاب برخی افراد ساکت ایستاد

سید احمد علم‌الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در مراسم عزاداری شب شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اظهارداشت:

همه مشکلات و چالش‌هایی که در مسیر تعالی و سعادت انسان پیش می‌آید ریشه در ضعف معرفت‌شناسی نسبت به اولیاءالله دارد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، وی اظهار داشت:

متأسفانه حقیقت این است که برای بسیاری از شیعیان، میزان عشق و دلدادگی به اهل‌بیت (ع) با پهنه معرفت‌شناسی نسبت به این حضرات تناسب ندارد و به همین دلیل است که علیرغم فراگیرشدن عشق به ائمه اطهار (ع) همچنان مظاهر انحراف و چالش‌های مختلف در جامعه ما وجود دارد. امروزه کسی در جامعه ما نیست که فاطمه (س) را دوست نداشته باشد و نسبت به او اظهار علاقه نکند اما متأسفانه این دلدادگی فقط به‌صورت یک توده عاطفی در فکر و اندیشه ما متجلی می‌شود که در مراسمات عزاداری و سوگواری هم به درجه ارضا می‌رسد و در مقام عمل زمینه بروز و ظهور پیدا نمی‌کند.

وی ابراز کرد:

اکنون دیگر نمی‌شود که دست بر سینه گذاشت و ندای صلی‌الله علیک یا فاطمه الزهرا (س) سر داد اما در برابر کشف حجاب برخی افراد ساکت ایستاد. عشق و محبت به وجود اقدس اهل‌بیت (ع) باید در مقام یک الگو برای مقاومت در مسیر حق زمینه بروز و ظهور پیدا کند و این مهم در زمانه کنونی به‌صورت مقاومت در برابر اصوات شوم عده‌ای مزدور و دشمن خدا و امام زمان (عج) واقعیت پیدا می‌کند.

  •  

سید احمد علم‌الهدی در مراسم تشییع پیکر ۱۲ شهید گمنام نیز اظهار کرد:

اگر در جامعه یک انحراف به وجود آمد نباید همه به رهبر نگاه کنند و بگویند چون رهبر ساکت است پس ما وظیفه‌ای نداریم. این درست نیست.

علم‌الهدی با بیان اینکه تکلیف مردم با تکلیف رهبر فرق می‌کند گفت:

مسئله حجاب به عنوان میراث فاطمی یک مسئله است که دنیا می‌خواهد آن را حکومتی و اجباری معرفی کند و بگوید حجاب اجباری از ناحیه حکومت است و با مردم‌سالاری دینی سازگاری ندارد. اگر در مسئله مبارزه با بی‌حجابی، رهبری و نظام وارد فعالیت شوند و مردم بی‌تفاوت باشند این توطئه دشمن جا خواهد افتاد و این شگرد دشمن تثبیت خواهد شد که بعد بگویند حجاب اجباری و حکومتی است. حجاب اجباری و حجاب حکومتی تعبیر دشمن است و متأسفانه این بر زبان بسیاری از مسئولان نیز افتاده است در حالیکه در فروع اسلام اجبار حکومتی نداریم کما اینکه کسی را برای خواندن نماز اجبار نمی‌کنند. اجبار فقط در مقام تکلیف الهی است نه در مقام اجرا. اگر یک حرکتی از سوی حکومت انجام می‌گیرد، در مقام اجبار به حجاب نیست بلکه در مقام مبارزه با بی‌حجابی است. حجاب تکلیف شرعی است و هیچ حکومت و نظامی در تکالیف شرعی و فروع دینی اجباری ندارد اما حکومت باید با ناهنجاری مبارزه کند و بی‌حجابی ناهنجاری است. مبارزه با ناهنجاری غیر از مسئله اجبار بر حجاب است لذا نباید گفت این مسئله را خود رهبری دخالت کند. اگر رهبری دخالت کند شگرد شیطانی دشمن دقیقاً جا می‌افتد که اگر این شگرد جا افتاد که مسئله حجاب اجباری و حکومتی است، دشمن وارد عرصه دیگری در مبارزات علیه نظام می‌شود و مسئله بی‌حجابی را در خط یک ارزش دموکراسی و مردم‌سالاری قرار می‌دهد، در حالیکه مسئله بی‌حجابی مربوط به یک ناهنجاری اجتماعی است. اینجا جایی نیست که بگوییم چون رهبری چیزی نگفت ما نیز نباید بگوییم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان