راهبرد امروز معیشتی ما در آموزه‌های امام صادق (ع) نهفته است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 4:02

راهبرد امروز معیشتی ما در آموزه‌های امام صادق (ع) نهفته است

شماره: 17947
Aa Aa

او گفته وقتی گندم در زمان ایشان گران شد فرمودند نان را از مخلوط گندم و جو تهیه کنند. مشکل امروز ما دور شدن از فقه امام صادق (ع) است.

علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی؛
راهبرد امروز معیشتی ما در آموزه‌های امام صادق (ع) نهفته است

سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی و امام جمعه مشهد در خطبه های نمازجمعه این شهرستان اظهار کرد:

آموزه‌های امام صادق (ع) راهنما و راهبرد ما در هر موقعیت حساس اجتماعی است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، او گفت:

راهبرد امروز معیشتی ما نیز در آموزه‌های امام صادق (ع) نهفته است برای مثال وقتی گندم در زمان ایشان گران شد از افراد منزل خواستند گندم‌ها را در بازار بفروشند و برای هر روز با همان قیمتی که مردم تهیه می‌کنند نیاز از بازار تهیه کنند. همچنین فرمودند نان را از مخلوط گندم و جو تهیه کنند. این یک جریان منسوب به امام صادق(ع) یک راهبرد برای امروز ماست. مشکل امروز ما دور شدن از همین فقه امام صادق (ع) است. ایشان در روایتی دیگر بی‌انصافی در معاملات را مورد ملامت قرار می‌دهند. برای شیعه امام صادق (ع) پولی که با بی‌انصافی به دست بیاورد حرام است. این که کالایی با ارز ۴۲۰۰ تومانی و با قیمت پایینتر تهیه شود و با نرخ جدید به مردم بدهند این پول و این سود در مکتب امام صادق (ع) نجس است. با این پول نجس می‌خواهید عزیزانتان را بزرگ کنید و ارتزاق دهید؟

وی گفت:

گرانی واقعاً بی‌تاب‌کننده است و اینطور نیست که فکر کنیم گرانی بر مردم آسان تمام می‌شود. گرانی کالا چند اثر دارد: اول این که انسان‌ها را بداخلاق می‌کند. دیگر آن که امانتداری را از میان می‌برد و حتی انسان مجبور به دزدی می‌شود. بیائید از امام صادق (ع) پیروی کنیم و در سیره معیشتی جامعه از آموزه‌های آن حضرت بهره بگیریم. مسئولان مقابل احتکار و گرانفروشی بایستند زیرا به که به فرموده پیامبر اسلام محتکر ملعون است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان