روزنامه‌نگاران انقلابی تقدیر می‌شوند | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 7:08

روزنامه‌نگاران انقلابی تقدیر می‌شوند

شماره: 24534
Aa Aa

از شاخص‌های روزنامه‌نگار تراز انقلاب خوشنامی، تلاش در جهت وحدت ملی حول محور ولایت فقیه، ترویج و تعمیق ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی، مقابله با جنگ نرم دشمنان و افشا و روشنگری منصفانه پلشتی‌ها و جریانات رودروی انقلاب عنوان شده است.

با اعلام دبیر دومین رویداد «جایزه قلم مقدس»؛
روزنامه‌نگاران انقلابی تقدیر می‌شوند

دبیر دومین رویداد «جایزه قلم مقدس» گفت:

رویداد «جایزه قلم مقدس» نماد روزنامه‌نگار تراز انقلاب اسلامی به همت معاونت امور رسانه‌ای و تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در تالار رودکی برگزار و از روزنامه‌نگاران انقلابی تقدیر خواهد شد.

به گزارش اسپادانا خبر، این خبر را علی‌اکبر اشعری در یک نشست خبری عنوان کرد.

وی گفت:

پس از شکل‌گیری انقلاب اسلامی در تلاش بودیم که در عرصه‌های مختلف ترازهایی را تعیین کنیم و هم اکنون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تلاش دارد با تعیین شاخص‌هایی سعی کند کسانی را که در مسیر این شاخص‌ها عمل می‌کنند را به جامعه معرفی و از آن‌ها تقدیر کند تا این افراد به عنوان الگوهای حرفه‌ای به جامعه مطبوعاتی معرفی شوند. 

اشعری درخصوص معیار اصلی برای انتخاب نفرات برگزیده نیز گفت:

شاخص‌ها برای انتخاب روزنامه‌نگار تراز انقلاب اسلامی عبارتند از خوشنامی در جامعه، تلاش در جهت وحدت ملی حول محور ولایت فقیه، ترویج و تعمیق ارزش های اسلام و انقلاب اسلامی، مقابله با انحصار رسانه‌ای و جنگ نرم دشمنان با افزایش سواد رسانه‌ای مخاطب، تشخیص اولویت‌ها در اطلاع رسانی و ارائه اطلاعات صحیح و تحلیل مطابق با واقع در مورد حوادث و اتفاقات روز، ایجاد و تقویت روحیه خودباوری و امید و تلاش در جهت تحقق اهداف و آرمان های انقلاب اسلامی، افشا و روشنگری منصفانه پلشتی‌ها و جریانات رودروی انقلاب اسلامی و در نهایت انعکاس مشکلات واقعی مردم در کنار  ارائه راه حل است.

دبیر دومین رویداد جایزه قلم مقدس درباره نقش جایزه قلم مقدس در عبور خبرنگاران از خط قرمزها با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های یک خبرنگار بصیرت اوست گفت:

از سوی دیگر گاهی گرفتار خودسانسوری هستیم که این نیز خود یک آسیب و بیماری در جامعه رسانه‌ای است. این بصیرت کمک می‌کند که تا کجای رویداد را پوشش دهیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان