روزی نیست که در فضای مجازی دنبال بی‌اعتبار کردن احکام شرعی نباشند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 9:45

روزی نیست که در فضای مجازی دنبال بی‌اعتبار کردن احکام شرعی نباشند

شماره: 17427
Aa Aa

امروز حضور طلاب فاضل محقق در فضای مجازی واجب است؛ هر روز می‌بینیم با یک حکمی از احکام خدا مقابله می‌کنند. این زمان مخصوصاً زمان کار است.

 فاضل لنکرانی، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار؛
روزی نیست که در فضای مجازی دنبال بی‌اعتبار کردن احکام شرعی نباشند

آیت الله محمد جواد فاضل لنکرانی، رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار در درس خارج فقه صلاة مسافر گفت:

حرف حق را بزنیم و نگذاریم سر سوزنی به دین خدا خدشه وارد شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از حوزه نیوز، عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با بیان این که باید از دین خدا دفاع کنیم اظهار داشت:

دائماً مراقب باشیم ببینیم چه اشکالی، چه شبهه‌ای نسبت به قرآن و روایات و عقاید و تاریخ و احکام و هرچه مربوط به دین می‌شود مطرح می‌گردد آن را پاسخ دهیم.

فاضل لنکرانی با بیان اینکه امروز حضور طلاب فاضل محقق در فضای مجازی واجب است گفت:

به طلاب توصیه می کنم روزی یکی دو ساعت وقت بگذارید ببینید چه شبهاتی درباره دین خدا مطرح می‌شود با استدلال و برهان مسائل دینی را طرح و به شبهات پاسخ دهید. گروه تشکیل بدهید کما اینکه بحمدالله تشکیل داده شده و واقعاً این هم از افتخارات حوزه عصر ماست که اساتید ما در فضای مجازی گروههایی دارند و با استدلال و برهان مسائل دینی را طرح و به شبهات پاسخ می‌دهند. روزی نیست که در فضای مجازی دنبال بی‌اعتبار کردن احکام شرعی نباشند هر روز می‌بینیم با یک حکمی از احکام خدا مقابله می‌کنند، این زمان مخصوصاً زمان کار است. ما که درس خواندیم باید زکات علم خود را که نشر علم است بپردازیم. امروز یک روحانی ملا باید در میدان حضور یابد و با مطالعه و تحقیق حرف بزند. اینکه خودش یا آنها که یک مقدار به او معتقدند به بهانه شهرت‌گریز بودن شانه از بار مسئولیت خالی کند معنا ندارد. من خیلی متأثر می‌شوم از اینکه وقتی می‌خواهند از عظمت یک بزرگی نقل کنند می‌گویند شهرت‌گریز بود و به میدان نمی‌آمد. کجای این حرف مدح است؟ این ذم است، چون باید انسان در میدان دفاع از دین حضور داشته باشد.

رئیس مرکز فقهی ائمه اطهار (ع) با اشاره به جهاد تبیین گفت:

مخاطب اول کلام رهبری معظم انقلاب در جهاد تبیین ما طلبه‌ها هستیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان