روند بررسی طرح صیانت در مجلس علنی خواهد بود | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 10:19

روند بررسی طرح صیانت در مجلس علنی خواهد بود

شماره: 15302
Aa Aa

 این کمیسیون به‌هیچ‌وجه به‌دنبال بستن پلتفرم‌ها نیست و فقط در پی قانون‌گذاری است چرا که بخش عمده‌ای از زندگی مردم در آن پلتفرم‌ها جاری است.

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی؛
روند بررسی طرح صیانت در مجلس علنی خواهد بود

محمد باقر قالیباف، رئیس مجلس شورای اسلامی در کمیسیون ویژه بررسی طرح صیانت گفت:

واقعیت این است که فضای حقیقی که امروز دارد زندگی مردم را شکل می دهد وارد فضای مجازی شده لذا همه ما باید این دقت و توجه را داشته باشیم که به عنوان نمایندگان مردم این فضا را برای زندگی بهتر فراهم کنیم.

به گزارش اسپادانا خبر، قالیباف با اشاره به استفاده حوزه آموزش از فضای مجازی از مقطع مهدکودک تا تحصیلات تکمیلی عنوان کرد:

در حوزه کسب و کار نیز به همین شکل بوده و اولویت کار با فضای مجازی در شرایط کرونایی است به همین دلیل دقت ما در قانونگذاری در این حوزه بسیار مهم و حیاتی است. امروز جوانان و نوجوانان ما با هر سلیقه و گرایش از آن جوانی که در فضای مجازی موسیقی کره‌ای را دنبال می‌کند تا آن جوان و نوجوانی که در همین فضا آموزش قرآن و برنامه‌های دینی و مذهبی را پیگیری می‌کند، همه و همه با فضای مجازی سر و کار دارند و به همین دلیل باید در حوزه قانونگذاری به این مسائل توجه داشته باشیم.

وی با بیان برخی جو سازی‌ها علیه این طرح تصریح کرد:

قانون اساسی ظرفیت بسیار خوبی در اصل ۸۵ قانون اساسی پیش‌بینی کرده است. برای مسائل مهم و حیاتی که نیاز به کار کارشناسی بیشتر دارد قانون اساسی ظرفیتی را پیش‌بینی کرده تا از این طریق با کار کارشناسی و مطالعات بسیار طرحی بررسی و تصویب شود. متأسفانه جریان‌های تخریبی در این میان به راه افتاد که مجلس قصد دارد پشت درهای بسته قانونگذاری کند. مگر می‌شود پشت درهای بسته یک از اصول قانون اساسی را اجرایی کرد. در قانون اساسی جلسات غیرعلنی نیز برای مجلس پیش‌بینی شده اما به دلیل این جوسازی‌ها باید عنوان کنم که امروز شاهد حضور بخش‌های مختلف کارشناسی مجلس از حوزه‌های فرهنگی، اقتصادی، امنیتی، صنعتی و آموزشی در این کمیسیون هستیم که هر یک متخصصین حوزه‌های خود بوده و من مطمئنم که این طرح با دقت و توجه شکل خواهد گرفت.

وی با اشاره به علنی بوده روند بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی ادامه داد:

 همه این جلسات از طریق رسانه‌ها و خبرگزاری خانه ملت به اطلاع مردم خواهد رسید. جمعی که در این کمیسیون قرار گرفته‌اند متخصصین این حوزه هستند. همه ذی نفعان این موضوع به کمیسیون دعوت شوند و همه حرف‌های آن‌ها را بشنوند. ما تحت فضا سازی‌های گروه‌های خاص و فشارهای خارج از کشور نباشیم که می‌گویند اینها می‌خواهند در کمیسیون پلتفرم‌های بزرگ اجتماعی را ببندند. خیر، اصلاً این کمیسیون دنبال چنین کاری نیست دنبال این است که در واقع قانون گذاری کند و خلاء قانونگذاری را در اینجا پر کند. این کمیسیون به‌هیچ‌وجه به‌دنبال بستن پلتفرم‌ها نیست و فقط در پی قانون‌گذاری در این حوزه است چرا که بخش عمده‌ای از زندگی مردم در آن پلتفرم‌ها جاری است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان