زنان نباید با ناز و عشوه سخن بگویند | اسپادانا خبر
 
 
يكشنبه، 9 ارديبهشت 1403 - 11:22

زنان نباید با ناز و عشوه سخن بگویند

شماره: 20642
Aa Aa

زن باید به گونه ای در اجتماع حاضر شود که دل های مریض و شهوت آلود جذب او نشوند. در جامعه ای که عفاف و پاکدامنی رعایت نشود جاهلیت حاکم است.

مجتهد شبستری، نماینده مجلس خبرگان رهبری؛
زنان نباید با ناز و عشوه سخن بگویند

جواد مجتهد شبستری، نماینده آذربایجان غربی در مجلس خبرگان رهبری در نشست هیئات مذهبی ارومیه اظهار داشت:

شنیدن صدای نامحرم فی نفسه اشکالی ندارد و آنچه که محل اشکال می باشد این است که زن با ناز و عشوه سخن بگوید وگرنه صحبت عادی از نظر شرعی اشکالی ندارد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از حوزه نیوز، وی اضافه کرد:

حضور در جامعه و اجتماع برای زنان مشکلی ندارد و باید بانوان جهت تحصیل، فعالیت و رسیدن به مدارج علمی به شرط رعایت عفت و حدود مسائل شرعی وارد جامعه شوند. قرآن زنان را از جاهلیت اولی باز می دارد و از زنی را که پوشش او رعایت نشود به جاهلیت یاد می کند. آنچه که امروز در دنیا اتفاق می افتد از جاهلیت اولی هم خطرناک است. اگر قبل از اسلام در یک نزاع چند نفر از دنیا می رفتند امروز در دنیا صدها هزار انسان بی گناه توسط مستکبرین به خاک و خون کشیده می شوند و با وجود این همه دانشگاه ها و مراکز علمی بسیاری از جوامع در جاهلیت هستند. در جامعه ای که عفاف و پاکدامنی رعایت نشود جاهلیت حاکم است. جامعه ای که منطق و عقل حاکم نشود و انسان ها دستورات و حدود الهی را رعایت نکنند جامعه جاهل است. اسلام می خواهد به مردم بفهماند که زن باید به گونه ای در اجتماع حاضر شود که دل های مریض و شهوت آلود جذب او نشوند. عفت و حیا کرامت زنان و شعار حضرت زهرا (س) می باشد. «حجاب» حقیقت آزادی و آزادگی زن است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان