ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در ایران منتفی شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 22:47

ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در ایران منتفی شد

شماره: 15309
Aa Aa

ساخت مسکن حدود یک سال و نیم زمان می‌برد و از ابتدا اعلام کردیم که در وهله نخست باید حدود دو میلیون واحد مسکونی ساخته شود.

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی ایران؛
ساخت سالیانه یک میلیون واحد مسکونی در ایران منتفی شد

رستم قاسمی، وزیر راه و شهرسازی ایران در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل شرکت راه آهن گفت:

«درباره مسکن به دلیل قانون جهش تولید و خواست دولت مقرر شده تا چهار سال آینده چهار میلیون واحد مسکونی در کشور ساخته شود و در این راستا اخیرا قانون خوبی در مجلس طی ماه گذشته ابلاغ شد که می‌تواند کمک بزرگی به مردم برای صاحبخانه شدن کند.»

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، قاسمی ادامه داد:

" وعده ساخت چهار میلیون واحد مسکونی در دولت سیزدهم به این معنی نیست که در هر سال یک میلیون واحد ساخته خواهد شد چرا که همه می‌دانیم ساخت مسکن حدود یک سال و نیم زمان می‌برد بنابراین از ابتدا این مسئله را اعلام کردیم که در وهله نخست باید تا حدود دو میلیون واحد مسکونی شروع کنیم و هم اکنون عملیات اجرایی آن نیز در شرف آغاز شدن است. تامین زمین برای 2 میلیون واحد مسکونی نیز در فاز اول پروژه در دستورکار قرار گرفته و تاکنون این زمین‌ها در 800 شهر کشور مشخص شده است. نظام بانکی نیز مکلف است 360 هزار میلیارد تومان معادل 20 درصد تسهیلات پرداختی در هر سال را به حوزه مسکن اختصاص دهد. بر اساس پیشنهاد ما سقف تسهیلات ساخت مسکن در شهرهای بزرگ 400 میلیون تومان و در روستاهای کشور معادل 250 میلیون تومان تعیین شده است."

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان