سامانه تپسی هک شد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 0:58

سامانه تپسی هک شد

شماره: 23360
Aa Aa

اطلاعات بیش از ۲۷ میلیون مسافر و ۶ میلیون راننده شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی، شماره همراه و اطلاعات ۱۳۶ میلیون سفر در این حمله سایبری به سرقت رفته و هکرها این اطلاعات را به قیمت ۳۵هزار دلار برای فروش قرار داده‌اند.

میلاد منشی‌پور» مدیرعامل تپسی خبر داد؛
سامانه تپسی هک شد

میلاد منشی‌پور» مدیرعامل تپسی در شبکه ایکس از یک‌ سرقت اطلاعاتی توسط هکرها از این سامانه داد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از  دیجیاتو، به گفته او طی روزهای گذشته آن‌ها متوجه دسترسی غیرمجاز به زیرساخت شرکت تپسی و برداشت بخشی از اطلاعات شدند.

منشی‌پور هدف هکرها را اخاذی اعلام کرده است و نوشته آن‌ها به این خواسته تن ندادند:

«مطابق ایمیل‌هایی که از گروه مهاجم دریافت کرده‌ایم قصد آنها از این کار اخاذی بوده و برای عدم نشر اطلاعات درخواست پول کرده‌اند. ما تصمیم گرفتیم که به این اخاذی تن ندهیم چرا که در مذاکره با آنها متوجه شدیم ضمانتی برای عدم نشر اطلاعات و سواستفاده‌های آتی وجود ندارد. تلاش ما کمک به پلیس برای شناسایی گروه مهاجم و جلوگیری از فروش اطلاعات است».

منشی‌پور از این اتفاق ابراز تأسف کرده و مسئولیت آن را پذیرفته است و وعده داده تا بررسی دقیقی در مورد دلایل وقوع این سرقت اطلاعاتی انجام خواهد داد و  متعاقبا گزارش این بررسی را اعلام خواهد کرد.

برخی اطلاعات تأیید نشده از سمت هکرهای حکایت از این دارد که اطلاعات بیش از ۲۷ میلیون مسافر و ۶ میلیون راننده شامل نام، نام خانوادگی، کد ملی و شماره همراه و همچنین اطلاعات ۱۳۶ میلیون سفر در کنار سورس کد برخی محصولات این شرکت در این حمله سایبری به سرقت رفته است. گفته شده هکرها این اطلاعات را به قیمت ۳۵هزار دلار برای فروش قرار داده‌اند.

جزئیات هک شدن برنامه تپسی

معاون اجتماعی پلیس فتا گفت:

یک گروه هکری با هویت معلوم یک ماه پیش به اطلاعات تعدادی از خدمات گیران شرکت تاکسی اینترنتی تپسی دسترسی پیدا می‌کنند. این گروه هکری تقاضای ۳۵ هزار دلار از شرکت تپسی می‌کند تا اطلاعات خدمات گیرندگان را برگرداند و منتشر نکند که شرکت تپسی این کار را انجام نمی‌دهد و از گروه هکری شکایت می‌کند. در پی شکایت شرکت تپسی از این گروه هکری اقدامات قضائی انجام شده و منبع آلودگی برطرف شد. شرکت تپسی هم در حال انجام خدمات خود است و هیچ نگرانی برای هموطنان وجود ندارد.

 

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان