سایت امتداد توسط کارگروه مصادیق مجرمانه فیلتر شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 18:49

سایت امتداد توسط کارگروه مصادیق مجرمانه فیلتر شد

شماره: 17237
Aa Aa

سایت امتداد وابسته به حزب اتحاد ملت فیلتر شد. ریحانه طباطبایی، سردبیر این پایگاه خبری- تحلیلی درباره اقدام این کارگروه توضیحاتی ارائه داد.

ریحانه طباطبایی، سردبیر امتداد خبر داد؛
سایت امتداد توسط کارگروه مصادیق مجرمانه فیلتر شد

سایت امتداد متعلق به حزب اتحاد ملت توسط کارگروه مصادیق مجرمانه فیلتر شد. 

به گزارش اسپادانا خبر، ریحانه طباطبایی، سردبیر امتداد نوشته است:

"به عنوان سردبیر امتداد متوجه چنین روش مدیریتی نمی‌شوم که چرا زودتر به ما خبر ندادند تا اقدامات لازم را انجام داده و مانع از بسته شدن سایت شویم و از آن عجیب تر متن دستور به توقیف سایت است. همان طور که ملاحظه می کنید دستور به توقیف سایت به سرعت داده شده و گویا سایتی با محتوای تروریستی در حال توقیف است که چنین متنی برای آن نوشته شده در حالیکه می توانستند صبر کنند تا پایان ایام تعطیلات و بعد با اخطار کتبی و روش‌های قانونی برخوردی لازم است را صورت دهند. "

سردبیر سایت امتداد در ادامه نوشته است: 

به هرحال ما در خواست ثبت سایت را در وبسایت ارشاد داده  و کارمان را هم تعطیل نمی‌کنیم و نقدا با همان روش قدیمی "Instant view" در خدمتتان هستیم تا ببینیم چطور می توان سایت را دوباره زنده کرد و قطعا اعتراض خود را نسبت به این روش وزارت ارشاد اعلام کرده و پیگیر حق خود از طرق قانونی هستیم. 

  •  

خبرگزاری میزان نوشته که دلیل فیلتر شدن سایت امتداد مجوز نداشتن از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

مجوز گرفتن رسانه‌ها از وزارت ارشاد جهت فعالیت جزو بدیهیات اولیه فعالیت حرفه‌ای است و در این زمینه حتی در زمان دولت قبل، کارگروه تعیین مصادیق محتوای مجرمانه با حضور اعضای دولتی مصوبه‌ای داشته است و اعضای کارگروه به بندی با محتوای این که سایت‌های خبری باید از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مجوز فعالیت داشته باشند، رای داده‌اند و این مصوبه با استعلام از وزارت ارشاد در مورد سایت‌هایی که مجوز قانونی ارشاد را کسب کرده‌اند یا خیر در حال اجراست.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان