سند اسلامی شدن دانشگاه‌های ایران باید اجرا شود | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 10:52

سند اسلامی شدن دانشگاه‌های ایران باید اجرا شود

شماره: 17983
Aa Aa

از دانشگاه ها انتظار می‌رود در تربیت علمی، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان کوشا باشند و نسلی داناتر، عالم‌تر، مومن تر و بااخلاق تر تحویل جامعه دهند.

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم ایران؛
سند اسلامی شدن دانشگاه‌های ایران باید اجرا شود

محمدعلی زلفی گل، وزیر علوم ایران در نشست رؤسای دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های این کشور در دانشگاه تبریز گفت:

اهداف مرجعیت علمی، آموزش و پژوهش هدفمند، شاگرد فناور و نوآور پروری، نوآوری فرهنگی و فرهنگ نوآوری و تولید ثروت و سرمایه از دانش اولویت‌های پنج‌گانه وزارت علوم است و باید توسط رؤسای دانشگاه‌ها اجرایی شود.

به گزارش اسپادانا خبر، او گفت:

وی همچنین بر پیگیری و گسترش دیپلماسی علمی به ویژه افزایش تعامل با کشورهای همسایه تأکید کرد.

وزیر علوم اسناد بالا دستی مانند نقشه جامع علمی کشور، بیانیه گام دوم انقلاب، سند چشم انداز بیست ساله و به‌ویژه سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها را چارچوب اصلی برنامه راهبردی دانشگاه‌ها اعلام کرد و گفت:

اجرای سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها قولی بوده که به نمایندگان مجلس شورای اسلامی داده شده است و باید توسط دانشگاه ها اجرا شود. از دانشگاه ها انتظار می‌رود در تربیت علمی، فرهنگی و اجتماعی دانشجویان کوشا باشند و نسلی داناتر، عالم‌تر، مومن تر و بااخلاق تر تحویل جامعه دهند. در راستای توجه به مباحث فرهنگی سه درصد بودجه دانشگاه‌ها به امور فرهنگی اختصاص یافت و روسای دانشگاه‌ها ضمن حضور در شورای فرهنگی دانشگاه‌ها نسبت به رونق بخشیدن به برنامه‌های فرهنگی در دانشگاه متبوع خود حساس باشند.

زلفی‌گل حطاب به روسای دانشگاه ها گفت:

با دانشجویان تعامل نزدیک داشته باشید و در خوابگاه‌ها و محیط‌های دانشجویی حضور مستمر داشته باشید.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان