سوء قصد به امام جمعه اصفهان ناکام ماند | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 4:16

سوء قصد به امام جمعه اصفهان ناکام ماند

شماره: 18067
Aa Aa

جوان حدودا 25 ساله‌ای با چاقو به آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد حمله و به گردن وی خراش وارد کرد. ضارب توسط نیروهای حفاظتی بازداشت شده است.

پس از اقامه نماز جمعه در اصفهان؛
سوء قصد به امام جمعه اصفهان ناکام ماند

حمله به امام جمعه اصفهان ناکام ماند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از تسنیم، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد اعلام کرد که آسیبی ندیده است.

بعد از ظهر امروز و پس از اقامه نماز جمعه شخصی به سید یوسف طباطبایی‌نژاد حمله‌ور شد که این حمله با دخالت محافظان امام جمعه ناکام ماند.

طباطبایی‌نژاد اظهار داشت:

امروز پس از نماز جوان حدودا 25 ساله‌ای که حتما مشکلی داشته به سمت من هجوم آورد اما با هوشیاری و دخالت عوامل انتظامی این حرکت وی ناکام ماند و خوشبختانه آسیبی به من یا شخص دیگری وارد نشد. این جوان دستگیر شده و فعلا تحت بازجویی است تا مشخص شود انگیزه وی از این اقدام چه بوده است. خدا را شاکر هستم که برای هیچ‌کس اتفاقی نیفتاد و امیدوارم که خداوند هرکه را به اسلام و مسلمانان خدمت می‌کند عزت دهد و در سلامت بدارد و دشمنان اسلام را نابود کند.

حسن شاهزیدی، مسوول رسانه ای دفتر امام جمعه اصفهان به ایرنا گفته است:

امروز پس از اقامه نماز جمعه جوانی در حدود ۲۵ ساله با چاقو به امام جمعه اصفهان حمله و به گردن وی خراش وارد کرد. فرد ضارب بلافاصله توسط نیروهای حفاظتی بازداشت شده است. بنا بر تشخیص اولیه فرد ضارب دارای مشکلات روحی و روانی است ولی انگیزه و هدف آن توسط عوامل امنیتی و انتظامی در دست بررسی است.

  •  

سید حسین هاشمی، رئیس دفتر امام جمعه اصفهان هم به ایسنا گفته است:

ظهر امروز جوانی ۲۴ ساله پس از خروج آیت‌الله طباطبایی‌نژاد از سالن مصلی و پیش از سوار شدن ایشان در ماشین با اهدافی که هنوز مشخص نیست به بهانه دادن یک نامه به ایشان نزدیک می‌شود و با یک چاقو یکی دو خراش سطحی به ناحیه گردن ایشان وارد می‌کنند.

وی با اعلام خبر بهبودی و سلامت فعلی آیت‌الله طباطبایی‌نژاد اظهار کرد:

 ایشان بعد از انتقال به بیمارستان، به‌صورت سرپایی درمان شدند و حال عمومی‌شان نیز مطلوب است. جوان خاطی که خال‌کوبی‌ها و علائمی از گروه‌هایی که دنبال مسائل اخلاقی هستند نیز در بدن او وجود داشته در این اتفاق دستگیر شده و در اختیار نیروهای امنیتی قرار داده شد.

او در پاسخ به این سؤال که آیا این حادثه ارتباطی با محتوای نماز جمعه امروز اصفهان داشته است؟ گفت:

این مسئله هیچ ارتباطی به محتوای نماز جمعه امروز اصفهان نداشته بلکه این فرد در تاریخ ۲۵ اردیبهشت نیز به دفتر ایشان مراجعه کرده و با من ملاقات داشت. این فرد همان زمان نیز به دنبال نزدیک شدن به امام‌جمعه بود اما موفق نشد. این فرد امروز هم مانند دیگر مردم از گیت بازرسی عبور کرده و در بین جمعیت نشسته است و با یک کلید که در آن چاقویی جاساز شده بوده این کار را انجام داده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان