طول مدت ازدواج طلاق‌های ثبت شده یک تا پنج سال است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 9:36

طول مدت ازدواج طلاق‌های ثبت شده یک تا پنج سال است

شماره: 14225
Aa Aa

آمار طلاق بهار و تابستان ۹۹ نسبت به آمار اعلام شده در گزارش‌های پیشین مرکز آمار ایران با ۳٫۶ درصد افزایش نسبت به سال ۹۸همراه بوده است.

گزارش وضعیت اجتماعی و فرهنگی ایران در پاییز ۹۹؛
طول مدت ازدواج طلاق‌های ثبت شده یک تا پنج سال است

آمار ازدواج در ایران از ۵۳۳ هزار و ۱۷۴ رویداد در سال ۹۸ و با افزایش ۴٫۴ درصدی به ۵۵۶ هزار و ۷۳۱ در سال ۹۹ رسید اما آمار طلاق ثبت شده در سال گذشته نیز با ۳٫۶ درصد افزایش نسبت به سال ۹۸ از ۱۷۶ هزار و ۸۱۴ به ۱۸۳ هزار و ۱۹۳ رویداد طلاق در سال ۹۹ رسیده است. 

به گزارش اسپادانا خبر و مطابق با «گزارش وضعیت اجتماعی و فرهنگی ایران پاییز ۹۹» مرکز آمار ایران،. طول مدت ازدواج بیشتر طلاق‌های ثبت شده در سال ۹۹ بین یک تا پنج سال بوده است. در سال ۹۹ طول مدت ازدواج ۱۱ هزار و ۷۱۵ طلاق ثبت شده کمتر از یک سال و طول مدت ازدواج ۵۱ هزار و ۲۷۰ رویداد طلاق ثبت شده بین یک تا پنج سال بوده است. ۷۸۰۹ رویداد طلاق نیز با طول مدت ازدواج بالغ بر ۲۹ سال در سال ۹۹ به ثبت رسیده است. با وجود اینکه بیشترین طلاق های ثبت شده در سال ۹۹ به طول مدت ازدواج یک تا پنج سال معطوف می شود اما در قیاس با سال ۹۸ آمار طلاق های با طول مدت ازدواج کمتر از یک سال و یک تا پنج سال در سال ۹۹ با کاهش هفت و ۲ درصدی مواجه بوده و در عین حال طی سال ۹۹ آمار طلاقهای با طول مدت ازدواج پنج تا بیش از ۲۹ سال در قیاس با سال ۹۸ افزایش داشته است.

طول مدت ازدواج طلاق های ثبت شده در سال ۹۹ از بیشترین به کمترین یک تا پنج سال، پنج تا ۱۰ سال، ۱۰ تا ۱۵ سال، ۱۵ تا ۲۰ سال، کمتر از یک سال و سپس ۲۰ تا ۲۵ سال، بیش از ۲۹ سال و ۲۵ تا ۲۹ سال است. میانگین طول مدت ازدواج قبل از اولین طلاق نیز در ۹ ماهه نخست سال گذشته (۹۹) ۱۰ سال بوده است.

آمار طلاق بهار و تابستان ۹۹ نیز نسبت به آمار اعلام شده در گزارشات پیشین مرکز آمار افزایش داشته است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان