عطاری‌ها باید جمع شوند | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 0:06

عطاری‌ها باید جمع شوند

شماره: 11913
Aa Aa

محرز می گوید ما اصلا عطاری را قبول نداریم. در اینجا مردم را به عطاری عادت داده‌اند. فردی تبلیغ ادرار شتر را می‌کرد؛ این‌ها آبروی طب سنتی را هم برده‌اند.

عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران؛
عطاری‌ها باید جمع شوند

مینو محرز، عضو فرهنگستان علوم پزشکی ایران با بیان این که متاسفانه بخشی از طب‌سنتی وارد سیستم عطاری شده است گفت:

ما اصلا عطاری را قبول نداریم. به همین دلیل از این طب مکمل سوء‌استفاده می‌شود. این طب باید وجود داشته باشد، قبولش هم داریم اما به جای خودش. یکی از کشورهایی که خیلی روی فیتوترامی (گیاه درمانی) کار می‌کند، آلمان است اما آنجا این کار روی اصول و با مجوز وزارت بهداشت صورت می‌گیرد. عطاری‌ها باید جمع شوند چون متاسفانه بخشی از طب‌سنتی وارد سیستم عطاری شده است

به گزارش اسپادانا خبر، این متخصص بیماری‌های عفونی ئر گفتگو با خبرآنلاین گفت:

در اینجا مردم را به عطاری عادت داده‌اند و متاسفانه این خطرناک است. چون ما اصلا نمی‌دانیم گیاهی که در عطاری وجود دارد اصلا چه چیزی است. کسانی که عطاری راه‌ انداختند طب سنتی را به یک مسیر بسیار غلط بردند. این طب سنتی که دانشکده و متخصص دارد را باید از عطاری‌ها جدا کرد، ما عطاری‌ را به هیچ‌وجه قبول نداریم.همچنین متخصصین ایران هم باید روی اثرات داروهایشان تحقیقات بیشتری کنند و با متدولوژی درست کار کنند، وقتی این داروها از نظر تحقیقاتی جواب معنادار داشته باشد، آدم از آن استفاده می‌کند و ما هم آن را قبول می‌کنیم، بالاخره پایه خیلی از داروها گیاهی است.

اما متاسفانه از اول پاندمی در فضای مجازی با تبلیغات عجیبی از عطاری‌ها می‌دیدیم یا حتی فردی تبلیغ ادرار شتر را می‌کرد، این‌ها آبروی طب سنتی را هم برده‌اند.

او اظهار کرد:

ما مخالف طب مکمل نیستیم اما تاثیرگذاری آن باید ثابت بشود. یکی از کشورهایی که تجربه زیادی در طب سنتی دارد چین است اما هنوز این کشور هم چیزی ارائه نکرده است که بتوانیم آن را درمان کووید-۱۹ بدانیم.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان