علیه ۳ رسانه و ۳ شخصیت اعلام جرم شد | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 20:54

علیه ۳ رسانه و ۳ شخصیت اعلام جرم شد

شماره: 21488
Aa Aa

علیه مدیران مسئول رسانه‌های هم‌میهن، رویداد ۲۴ و شرق و آذر منصوری، صادق زیبا کلام و رضا کیانیان اعلام جرم صورت گرفته و پرونده قضایی تشکیل شده است.  

نشر دروغ و شایعات بی اساس در رابطه با مسمومیت‌ها؛
علیه ۳ رسانه و ۳ شخصیت اعلام جرم شد

علی صالحی، دادستان تهران از تشکیل دو شعبه ویژه در دادسرای تهران برای رسیدگی به نشر دروغ و شایعات بی اساس در رابطه با موضوع مسمومیت‌های اخیر خبر داد.  

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، او گفت:

کسانی که به نشر دروغ و شایعات اقدام کنند و فضای امنیت روانی شهروندان و خانواده‌های عزیز را تهدید نمایند مورد رصد دستگاه‌های امنیتی، انتظامی و قضایی قرار دارند و برخورد قاطع و قانونی در انتظار آن‌ها خواهد بود.

وی گفت:

متأسفانه برخی چهره‌های معروف و رسانه‌های مکتوب و برخط به جای انتشار اطلاعات صحیح و دقیق اقدام به انتشار ادعاهایی خلاف واقع و کاملا دروغ کرده اند که حقیقتا موجب تشویش اذهان عمومی شده است و قاعدتا دستگاه قضائی وظیفه دارد با این دست دروغ پراکنی‌ها برخورد قانونی کند.

صالحی با اشاره به تشکیل پرونده قضایی برای تعدادی از این افراد و رسانه‌های متخلف در دادستانی تهران طی یک هفته گذشته بیان کرد:

با شایعه پراکنی‌ها و دروغ پردازی‌ها در این حوزه برخورد قانونی خواهد شد. در یک هفته گذشته علیه مدیران مسئول رسانه‌های هم‌میهن، رویداد ۲۴ و شرق و همچنین اشخاصی از جمله آذر منصوری، صادق زیبا کلام و رضا کیانیان اعلام جرم صورت گرفته و پرونده قضایی در این رابطه تشکیل شده است.  

دادستان تهران درخصوص آخرین اقدامات انجام شده برای کشف علت مسمومیت‌ها و عوامل احتمالی دخیل در این حوادث گفت:

در این رابطه دستگاه‌های نظامی، انتظامی، امنیتی و قضایی کشور به صورت جدی و شبانه‌روزی در حال بررسی موضوع هستند. براساس دستور رهبر معظم انقلاب و تاکیدات رئیس قوه قضاییه در صورت احراز عمدی بودن حادثه مسمومیت‌های دانش آموزان در مدارس، به صورت قاطع و طبق مقررات با عوامل این وقایع برخورد خواهیم کرد.  

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان