فحاشی از مصادیق کُنش اعتراضی نیست | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 11:10

فحاشی از مصادیق کُنش اعتراضی نیست

شماره: 19702
Aa Aa

اقداماتی نظیر آتش زدن اموال عمومی و مردمی، رُعب افکندن در دل‌ شهروندان و قتل و مجروح کردن نیروهای حافظ امنیت از مصادیق کُنش اعتراضی نمی‌باشد.

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه ایران؛
فحاشی از مصادیق کُنش اعتراضی نیست

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه  ایران در آیین آغاز سال تحصیلی دانشگاه علوم قضایی و خدمات اداری بیان داشت:

یک دانشجو در کنار آموختن متون و مفاهیم درسی و علمی باید خود را مجهز به مکارم و آراستگی‌های اخلاقی گرداند و در راستای خودسازی و تسلط بر نفس گام بردارد تا بدین سبب دیگر شیطان و شیطان‌صفتان نتوانند بر او تسلط یابند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از میزان، او با اشاره به وظیفه و مسئولیت دانشگاه علوم قضایی جهت تربیت و پرورش قضاتی در طراز نظام جمهوری اسلامی ایران اظهار کرد:

باید بررسی کنیم که آیا خروجی این دانشگاه فراهم آوردن کادر متخصص قضایی و اداری است یا خیر. اگر چنین است جای مباهات دارد اما اگر اینگونه نیست باید آسیب‌شناسی‌های لازم و رفع کاستی‌ها صورت گیرد. آیا قضاتی که در دانشگاه علوم قضایی تربیت و پرورش می‌یابند از لحاظ دانش، اخلاق، خویشتنداری و حلم، انسان‌هایی در طراز نظام جمهوری اسلامی ایران هستند یا نه؟ آیا فرمایش امیرالمومنین علی (ع) ناظر بر انتخاب افضل‌الناس برای قضاوت در دانشگاه علوم قضایی تحقق عینی می‌یابد یا خیر؟ اگر چنین است باید به خود ببالیم اما اگر اینگونه نیست باید در شئون مختلف از قبیل روش و شیوه آموزش، مواد درسی، اساتید و … تجدیدنظر کنیم و آسیب‌شناسی‌های لازم را انجام دهیم.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه اصلی‌ترین سرمایه این قوه، نیروی انسارنی آن است گفت:

چنانچه بودجه، ساختمان، ساختار و تشکیلات و سایر تجهیزات و سخت‌افزارها در دستگاه قضایی به نحو مطلوب فراهم باشد اما آن نیروی انسانی وظیفه‌شناس، زمان‌شناس، متخلق به اخلاق حسنه در دستگاه قضایی وجود نداشته باشد آن‌گاه با همه تجهیزات موجود نیز، آن هدف اصلی و اساسی قوه قضاییه نظام جمهوری اسلامی ایران تحقق نمی‌یابد و بالعکس چنانچه نیروی انسانی عالم و صبور و زمان‌شناس که نسبت به حفظ شأن و جایگاه دستگاه قضایی اهتمام دارد در عدلیه ما وجود داشته باشد آن‌گاه با بودجه و تجهیزات محدود نیز رسیدن به آن هدف غایی میسر است.

وی با اشاره به آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر خطاب به دانشجویان گفت:

شاید برخی از این حوادث برای شما که در سنین جوانی هستید تازگی داشته باشد اما برای خیلی از ما این قبیل مسائل تازگی ندارد چراکه دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران از جمله شیطان بزرگ و صهیونیست‌ها و جنود داخلی آنها بیش از ۴۰ سال است که تمام توان نظامی، اقتصادی، تبلیغاتی و نفوذی‌های خود را به کار بسته‌اند تا نگذارند این نظام قدرتمند شود اما برخلاف خواست آنها و تنگناهایی که ایجاد کردند ایران اسلامی به واسطه نیروهای مؤمن و متعهد و متخصص خود در همه حوزه‌ها به پیشرفت رسیده است البته تا مسیر ایده آل و هدف راه هست و باید نقاط ضعف داخلی به کانون قوت تبدیل شود. دشمن به واسطه آشوب‌ها و اغتشاشات اخیر متوهم شده اما به‌زودی رسوا خواهد شد. یکی از مسئولان نظام تعریف می‌کرد که در جلسه‌ای اخیرا از زبان یکی از مقامات سازمان ملل شنیده که فردی سرشناس در ۱۹ سال پیش مدعی شده بود جمهوری اسلامی ایران در ۶ ماه آینده وجود نخواهد داشت اما ۱۹ سال از آن زمان گذشته و جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف به پیشرفت و قدرت نائل آمده است. دشمن این بار نیز همچون دفعات قبلی با آدرس غلط‌هایی که دریافت کرد دچار توهم گشت و بر آن شد تا با فراهم کردن تمهیدات و مقدماتی، امنیت و آرامش مردم ما را مخدوش کند. برخی افراد نیز به اشتباه همراهی کردند. از سویی دیگر برخی عناصر مزدور و منافق که در پشت نقاب‌ها بودند هم همراهی داشتند. علی‌ایحال دشمن بداند که این بار هم در برداشتی که از مردم و نظام ما داشته اشتباه کرده و مردم ما همچنان پشتیبان نظام و انقلاب و دین‌شان هستند و نهادها و دستگاه‌های مسئول از جمله قوه قضاییه و بخش‌های امنیتی و انتظامی نیز با این جریانات اخیر برخوردی مناسب و درخور خواهند داشت و بار دیگر دشمن رسوا می‌شود.

محسنی اژه‌ای با بیان اینکه کُنش اعتراضی در جامعه و کشور و نظام ما امری پذیرفته‌شده است گفت:

برای اعتراض جایگاه قانونی قائل هستیم و مورد احترام و توجه هم می باشد اما باید میان کُنش اعتراضی و اقدامات مخربانه تهدیدکننده امنیت و آرامش مردم و شهروندان، تفکیک و تمییز قائل شد. قطعا اقداماتی نظیر آتش زدن اموال عمومی و مردمی و رُعب افکندن در دل‌های شهروندان، قتل و مجروح کردن نیروهای حافظ امنیت مردم و همچنین فحاشی و آشوب‌افکنی از مصادیق کُنش اعتراضی نمی‌باشد بلکه این قبیل امور در همه جای دنیا به معنای اغتشاش و آشوب است و با آنها برخوردهای قاطع و قانونی به عمل می‌آید.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان