فردی با چاقو به نمازگزاران مسجدی در شیراز حمله کرد | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 7:16

فردی با چاقو به نمازگزاران مسجدی در شیراز حمله کرد

شماره: 19503
Aa Aa

مردی ۳۲ ساله اهل یکی از شهرستان های اطراف شیراز به دلایل نامعلوم ۸ نفر شهروند را پس از پایان مراسم دعای ندبه با چاقو مجروح کرده است.

علت و انگیزه ارتکاب جرم در دست بررسی است؛
فردی با چاقو به نمازگزاران مسجدی در شیراز حمله کرد

فرج شجاعی، فرمانده انتظامی شیراز اعلام کرد:

فردی که صبح امروز چند شهروند را در مسجد حاج‌عباس شیراز به وسیله چاقو مجروح کرده بود دستگیر شد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، او گفت:

ساعت ۹ صبح امروز برابر تماس شهروندان با مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر چاقو خوردگی چند نفر شهروند در یکی از مساجد شیراز بلافاصله ماموران انتظامی برای بررسی موضوع به محل اعزام شدند. در بررسی‌های انجام شده مشخص گردید مردی ۳۲ ساله اهل یکی از شهرستان های اطراف شیراز به دلایل نامعلومی  ۸ نفر شهروند را پس از پایان مراسم دعای ندبه در مسجد حاج‌عباس با چاقو مجروح کرده است. متهم با  تلاش ماموران کلانتری ۳۴ جام جم دستگیر و به مقر انتظامی و ۸ نفر مصدوم نیز توسط ۴ دستگاه آمبولانس اورژانس به بیمارستان شهید رجایی شیراز منتقل شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز اظهار کرد:

برابر استعلام انجام شده خوشبختانه وضعیت مصدومان رضایتبخش اعلام شده و تحقیقات از متهم درخصوص علت و انگیزه ارتکاب این جرم در دست بررسی است.

  •  

یکی از شاهدین این ماجرا گفت:

در میانه دعای ندبه فردی تنومند ایستاد و با صدایی بلند گفت که برای هدایت مردم آمده است.

یکی دیگر از نمازگزاران مسجد نیز اظهار داشت:

زمانی‌که دعای ندبه تمام شد آن فرد چاقویی را از داخل مسجد برداشت و شهروندان حاضر را مجروح کرد و پس از بازداشت گفت که به من الهام شده بود که به مردم حمله کنم!

براساس اظهارات شاهدان این فرد سلاح سردی به همراه نداشته و با چاقویی که از آبدارخانه مسجد تهیه کرده بود به ضرب و جرح شهروندان اقدام کرد.

در گزارش روابط عمومی دادگستری کل استان فارس نیز آمده است:

پس از برگزاری دعای ندبه در مسجد حاج عباس شیراز یکی از حاضران در مسجد با استفاده از کارد موجود در آبدار خانه مسجد اقدام به حمله و مصدومیت ۹ نفر از نمازگزاران کرد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان فارس نیز از تشکیل تیم مشترک انتظامی و امنیتی تحت نظارت سرپرست دادسرای جنایی و جرائم امنیتی شیراز در راستای بررسی ابعاد این حادثه خبر داد.

سید مصطفی بحرینی جمعه با بیان اینکه از لحظه وقوع حادثه یکی از معاونین دادستان مرکز استان در مسجد حاضر شد گفت:

فرد ضارب دستگیر شده و پس از تشکیل پرونده و ارجاع به بازپرس شعبه دهم دادسرای جنایی ‌و جرائم امنیتی شیراز جهت تحقیقات به تیم مشترک پلیس اطلاعات و آگاهی استان تحویل شده است. پس از حضور مقام قضایی در بیمارستان و بررسی وضعیت مصدومان حادثه مسئولان بیمارستان از مساعد بودن حال هر ۹ مصدوم حادثه خبر دادند. هویت ضارب مشخص شده است و تحقیقات در خصوص انگیزه ارتکاب این اقدام مجرمانه توسط متهم در حال بررسی است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان