فرهنگ بسیج قابلیت جهانی شدن دارد | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 21:45

فرهنگ بسیج قابلیت جهانی شدن دارد

شماره: 24066
Aa Aa

باید منافقین جهان، منطقه و درون کشور را خوب بشناسیم| یکی از رسالت‌های مهم همه ما این است که به کسانی که از سیره حضرت فاطمه (س) فاصله گرفتند کمک کنیم و نگذاریم در منجلاب ابتذال غرق شوند.

سید محمد سعیدی، خطیب نماز جمعه قم؛
فرهنگ بسیج قابلیت جهانی شدن دارد

سید محمد سعیدی، خطیب نماز جمعه قم در نماز جمعه این شهرستان با اشاره به آتش‌بس غزه و خطاب به نیروهای حماس گفت:

نیروهای مجاهد مراقب باشید، این توطئه گران در دوران آتش‌بس دست به ترور خواهند زد. این‌ها وجودا و ذاتا با اسلام مخالف هستند.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از حوزه، وی با اشاره به ایام شهادت حضرت فاطمه (س) گفت:

حضرت زهرا (س) ویژگی‌هایی دارند که شاید به ظاهر قابل جمع نیست از جمله این ویژگی‌ها جمع بین زندگی زن مسلمان در رفتار با شوهر و فرزندان و انجام وظایف در خانه از یک سو و از سوی دیگر وظیفه یک بانوی مجاهده و خستگی ناپذیر در برخورد با حوادث سیاسی مهم است. برخی تصور می‌کنند که یک زن نمی‌تواند هم در خانه به مادری بپردازد و هم در جامعه نقش سیاسی و اجتماعی فعال داشته باشد. امروز یکی از رسالت‌های مهم همه ما از جمله بانوان این است که کسانی که از سیره حضرت فاطمه (س) فاصله گرفتند و با تبلیغات دشمنان و توطئه برخی از وادادگان به مسیر آن حضرت نرفتند کمک کنیم و نگذاریم در منجلاب ابتذال غرق شوند.

وی با اشاره به سالروز تشکیل بسیج بیان کرد:

پدیده بسیج مستضعفین از عظیم‌ترین، ماندگارترین و ارزشمندترین یادگاری‌های امام امت است. بسیج و بسیجیان مصداق کاملی از اخلاص، فداکاری، عشق به خدا و محرومین و عاشق خدمت جهادی هستند. فرهنگ بسیج قابلیت جهانی شدن دارد. امروز شما شاهد طوفان الاقصی و بسیج جهانی هستید، هرچند هنوز فرصتی نشده است که ابعاد این پیروزی بزرگ به صورت کامل ارائه شود. یکی از دستاوردهای بزرگ این نبرد تاریخی این بود که تجمع‌ها و راهپیمایی های مختلفی در جهان در حمایت از مردم فلسطین به عنوان یک بسیج جهانی علیه رژیم صهیونیستی برگزار شد.

وی با اشاره به انتخابات پیش رو نیز گفت:

چند ماه بعد مردم برای دو انتخابات مهم به پای صندوق‌های رای می‌آیند چون قوام همه نهادهای جمهوری اسلامی به شکل‎های مختلف به رای مردم است. امام راحل به مردم و آرای آن‌ها اعتقاد راسخ داشتند و زمانی که گفتند میزان رای مردم است از عمق جان به آن اعتقاد داشتند. حضور مردم در چهل سال گذشته ثابت کرد که چقدر حضور آن‎ها در عرصه‌های مختلف مؤثر است. خداوند به پیامبر اکرم(ص) درباره نقش مردم می‎فرماید: «هُوَ الَّذِی أَیَّدَکَ بِنَصْرِهِ وَبِالْمُؤْمِنِینَ» تا مردم هم قدر خودشان را بدانند و هم در هر مرحله‌ای که لازم است قبل از اینکه دشمنان ایران و اسلام با تبلیغات مسوم و امپراتوری رسانه، ذهن‌ها را مشوش کنند با مشارکت حداکثری، بینش و آگاهی افراد اصلح را برای مدیریت جامعه انتخاب کنند. وظیفه مسئولین است که با خدمت صادقانه و حکیمانه روح امید، اطمینان و اعتماد را در مردم زنده نگه دارند.

وی با اشاره به سالگرد شهادت شهید محسن فخری زاده و شهید شهریاری گفت:

از شاگردان و رهروان راه شهدای هسته‌ای می‌خواهیم که مسیر پر افتخار آنان را ادامه دهند و کشور امام زمان (عج) را در این حوزه چنان ارتقا و بی نیازی ببخشند که دشمنان را از امکان دست‌اندازی، تحریم و تهدید ناامید کنند.

آقای سعیدی در خطبه اول نیز عنوان کرد: 

منافقین به خاطر بی ایمانی و نفاقی که داشتند نمی‌خواستند با مال و جان شان در راه خدا جهاد کنند و در عین حال این تخلف خود را نیز توجیه می‌کنند و کار درستی جلوه می‌دهند و از این تخلف نه تنها خوشنود هستند بلکه دیگران را هم دعوت به تخلف می‌کنند. منافقین اگر به عاقبت کارها و حرف‌های خودشان می‌اندیشیدند یک برنامه و کار دیگری پیش می‌گرفتند.

وی با بیان اینکه حرف و حرکت منافقین برای امروز هم درس و عبرت است اظهار کرد:

منافقین با این سخنان می‌خواستند هم تخلف خودشان را توجیه کنند و هم نظام را تضعیف کنند و نگذارند دیگران هم به جبهه بروند. منافقین همواره از پیشرفت و پیروزی اسلام هراس داشتند و در هر دوره‌ای به شکلی تلاش می‌کردند تا از پیشرفت اسلام جلوگیری کنند و در این راه نیز از هیچ فتنه و آشوبی دریغ نمی‌کردند. باید منافقین جهان، منطقه و درون کشور را خوب بشناسیم و تحت تاثیر نقشه‌های شوم آن‌ها قرار نگیریم. منافقین امروزه با امپراطوری رسانه، حامیان شان و افرادی ناآگاه تلاش می‌کنند همان نقشه‌ها را عملی کنند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان