فولاد خوزستان هدف حمله سایبری قرار گرفت | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 7 ارديبهشت 1403 - 23:02

فولاد خوزستان هدف حمله سایبری قرار گرفت

شماره: 18422
Aa Aa

حمله سایبری به فولاد خوزستان هم‌زمان با ۳ شرکت تولیدی فولاد در اصفهان، خوزستان و هرمزگان رخ داده و کانال تلگرامی این شرکت نیز هک شده است.

مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان تایید کرد؛
فولاد خوزستان هدف حمله سایبری قرار گرفت

شرکت فولاد خوزستان مورد حمله سایبری قرار گرفت اما به دلیل قطع برق و متوقف بودن خط تولید آسیبی به آن نرسیده است.

به گزارش اسپادانا خبر، در اطلاعیه فولاد خوزستان در کانال تلگرامی این شرکت آمده است:
بدنبال تهاجمات سایبری علیه شرکت فولاد خوزستان و بنابر ارزیابی کارشناسان ذیربط، شرکت فولاد خوزستان بدلایل معضلات فنی قادر به ادامه فعالیت نبوده و تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود. به حول و قوه الهی شرکت فولاد خوزستان همچنان پیش قدم خدمت به ملت و کشور به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

کامودیتی رسانه تخصصی فولاد مدعی شده خطوط تولید به‌صورت فاز به فاز و پس از کنترل از امروز صبح در حال برنامه ریزی برگشت به مدار است و تا پایان روز جاری برطرف می شود.

این رسانه مدعی شده منبع اصلی این حمله طبق نظرات اولیه کارشناسی به احتمال قوی داخل کشور است.

امین ابراهیمی، مدیر عامل شرکت فولاد خوزستان از حمله سایبری به برخی از سیستم ها و تجهیزات این شرکت خبر داد و گفت:

خوشبختانه این توطئه ناکام ماند.

او به ایسنا گفته است:

ساعت ۵:۱۵ دقیقه صبح امروز متأسفانه بعضی سیستم های شرکت فولاد خوزستان مورد حمله سایبری قرار گرفت. خوشبختانه با اقدام به موقع و هوشیاری این حمله ناکام ماند و هیچ خسارت و آسیبی به خط تولید شرکت فولاد خوزستان وارد نشد. خط تولید این شرکت در حال حاضر فعال است و همه کارکنان بخش های مختلف در محل کار خود حاضر هستند. 

ابراهیمی عنوان کرد:

اختلالات جزئی به سایت، کانال های اطلاع رسانی  و سامانه پیامکی شرکت فولاد خوزستان وارد شده که در حال برطرف شدن است. ابعاد و جزئیات این موضوع در حال بررسی است.

او در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان نیز اعلام کرد که حمله سایبری به شرکت صنایع فولاد خوزستان هم‌زمان با ۳ شرکت تولیدی فولاد در اصفهان، خوزستان و هرمزگان رخ داده است.

ابراهیمی اطلاعیه‌ای را که از زبان روابط عمومی فولاد خوزستان در حال انتشار است تکذیب کرد و از هک شدن کانال تلگرامی این شرکت خبر داد.

چند ساعت پیش کانال تلگرامی شرکت فولاد خوزستان با انتشار اطلاعیه‌ای مهم اعلام کرد که به‌دنبال تهاجمات سایبری علیه شرکت فولاد خوزستان و بنا بر ارزیابی کارشناسان ذی‌ربط، شرکت فولاد خوزستان به دلیل معضلات فنی قادر به ادامه فعالیت نبوده و تا اطلاع ثانوی تعطیل خواهد بود.

در اخبار دیگر مربوط به این حمله سایبری آمده است که پس از این تهاجم سایبری، کارکنان این شرکت پیامک «تعطیلی صنعت فولاد کشور به دلیل تهاجمات سایبری» را دریافت کرده‌اند که از طرف شرکت فولاد خوزستان برای آن‌ها ارسال شده بود.

  •  

روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه نیز در اطلاعیه ای پیرامون خبر مربوط به حمله سایبری به این شرکت اعلام کرد: 

صبح امروز دوشنبه ۶ تیرماه ۱۴۰۱ شرکت فولاد مبارکه به همراه برخی دیگر از فولادسازان کشور مورد حمله سایبری قرار گرفت. با توجه به رویه های پیش بینی شده و اقدامات صورت گرفته خوشبختانه حمله مذکور خسارت و آسیبی به کارکنان پرتلاش و تجهیزات این شرکت وارد نکرده است و برنامه عملیاتی و تولید در شرکت مطابق برنامه ریزی های انجام شده دنبال می شود.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان