قانون حمایت از معلولین باید به سرعت اجرایی شود | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 6 ارديبهشت 1403 - 16:53

قانون حمایت از معلولین باید به سرعت اجرایی شود

شماره: 15955
Aa Aa

لوازم توانبخشی از جمله ویلچر و عصای مناسب باید برای معلولین تهیه شده و قانون استفاده معلولین از وسایل حمل و نقل اجرایی شود.

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران؛
قانون حمایت از معلولین باید به سرعت اجرایی شود

سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در حاشیه جلسه فوق‌العاده هیات دولت در دیدار جمعی از نمایندگان جامعه معلولین به مناسبت روز جهانی افراد دارای معلولیت گفت:
معلولیت، محدودیت نیست.

به گزارش اسپادانا خبر، او اظهار داشت:
وظیفه داریم مشکلات شما را برطرف کنیم و هر دو با توجه به این موارد، مورد امتحان و آزمون الهی قرار می‌گیریم لذا از این جهت بین ما تفاوتی وجود ندارد. اگرچه بسیاری از معلولین از لحاظ جسمی دچار مشکل هستند اما دلهای روشنی دارند و شاخص رشد انسان چشم سر نیست بلکه چشم و روشنی دل است. معتقدم یکی از اموری که انسان را رشد و تعالی می دهد خدمت به پدر و مادر و کسانی است که به هر دلیلی ناتوانی جسمی دارند.
او ادامه داد:

معلولیت نمی‌تواند جلوی رشد و تعالی انسان را بگیرد همچنان‌که بسیاری از معلولین کشورمان در عرصه‌های مختلف از جمله علمی، فرهنگی و ورزشی تعالی و پیشرفت خوبی داشتند.
رئیسی با اشاره به قانون مربوط به اشتغال معلولین خطاب به مسئولین حاضر در جلسه گفت:

باید پیگیری کنید تا به هر میزانی که قانون برای استخدام معلولین الزام کرده اجرایی شود.
او با تاکید بر ضرورت تهیه وسایل آموزشی برای نابینایان و نیز تهیه لوازم توانبخشی برای معلولین خاطرنشان کرد:

لوازم توانبخشی از جمله ویلچر و عصای مناسب باید برای معلولین تهیه شود و بهتر است که مسئولین مربوطه پیگیری کنند تا اینگونه لوازم در داخل کشور تولید شود.
رئیسی بر اجرای قانون در زمینه استفاده معلولین از وسایل حمل و نقل (قطار و هواپیما) که به صورت تخفیف در نظر گرفته شده تاکید کرد و خواستار فعال شدن صندوق حمایت از فرصت‌های شغلی معلولین شد.
او مناسب‌سازی اماکن شهری و اداری را برای تردد آسان معلولین ضروری دانست و گفت:

باید مسئولین شهری اینگونه موارد را مورد توجه جدی خود قرار بدهند. اراده دولت بر این است که معلولین بیش از رنج معلولیت، سختی و رنج بیشتری نداشته باشند. در جمع معلولین چهره‌های شاخص و فرهیخته‌ای وجود دارد که می‌توانند به دولت کمک کنند و از مسئولین می‌خواهم که از ظرفیت آنان استفاده کنند.

  •  

سیدابراهیم رئیسی همچنین در محله هرندی تهران حضور یافت و ضمن بازدید از نقاط مختلف این محله با اهالی گفت‌وگو کرد.

 

21
رئیسی با اشاره به این‌که این منطقه از محله‌های قدیم تهران و دارای مردمانی نجیب و شریف است گفت:

دولت وظیفه خود می‌داند برای بهبود و اصلاح وضعیت مناطق تلاش کند و با تقویت امکانات و زیرساخت‌های شهری محیط و شرایط مناسبی را برای ساکنین آن فراهم سازد.
او با اشاره به اقدامات ارزنده بسیج در رسیدگی به فقرا و محرومین، استفاده از ظرفیت بسیج را برای بازسازی و اصلاح وضعیت این محله‌ها ضروری دانست.
 

 

منبع| پایگاه اطلاع رسانی دولت

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان