قرآن یادگرفتن بچه‌ها از نان شب واجب‌تر است | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 8 ارديبهشت 1403 - 15:56

قرآن یادگرفتن بچه‌ها از نان شب واجب‌تر است

شماره: 25018
Aa Aa

ایام شهادت حضرت علی (ع) روز تفرج و تفریح نیست و مردم می‌توانند تفریح را به تعطیلات عید فطر و اوایل اردیبهشت ماه که بهترین فصل تفرج است موکول کنند.

خواسته‌ایم که دین اجرا و زمینه برای ظهور فراهم شود؛
قرآن یادگرفتن بچه‌ها از نان شب واجب‌تر است

لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نمازجمعه شیراز اظهار کرد:

بدبخت‌تر از آن از خدا بی‌خبری که بشریت را از نفس قدسی علی محروم کرد پیدا نمی‌شود. اینها بوده‌اند و هستند اما آنکه انسان است و انسانیت را می‌فهمد با شنیدن نام علی تواضع می‌کند و گردن خم می‌کند و می‌گوید انسان کامل علی (ع) بوده است.

به گزارش اسپادانا خبر، دژکام ادامه داد:

ما با تفرج اگر در آن گناه نشود مخالف نیستیم اما ایام شهادت حضرت علی (ع) روز تفرج و تفریح نیست و مردم می‌توانند برنامه‌ریزی کنند و تفریح را به تعطیلات عید فطر و اوایل اردیبهشت ماه که بهترین فصل برای تفرج است موکول کنند. آنهایی که مسئول هستند برنامه‌ریزی مناسب داشته باشند و این را مدنظر قرار دهند که هتک حرمت نسبت به وجود مقدس امیرالمومنین (ع) در هیچ فضایی انجام نمی‌شود.

دژکام ادامه داد:

روز ۱۲ فروردین که روز عیدی برای مسلمانان و مردم ایران است روز جمهوری اسلامی و روزی است که رای مردم به جمهوری اسلامی تثبیت شد لذا این روز برای ما روز ارزشمندی است و خاطره آن روزها را که جزو ایام الله بودند گرامی می‌داریم. ملت ایران در این روز به پا خاستند تا دین و اسلام را به میدان اقدام و عمل اجتماعی بیاورند و خوشبختانه در ۴۵ سال گذشته توفیقات زیادی داشته‌ایم البته کارهای زمین مانده هم داریم. ما خواسته‌ایم که دین اجرا و زمینه برای ظهور فراهم شود این هدف گذاری خیلی کار می‌برد و وای به حال کسانی که به این هدف مقدس خیانت می‌کنند، خدا می‌داند که اینها روز قیامت چه خواهند کشید.

وی ادامه داد:

باید حواسمان به جرم و جنایات و حق مردم را خوردن و ناراضی کردن مردم که طومار بلندی می‌شود باشد، امروز گناه این کارها خیلی بیشتر از قبل از انقلاب است‌ برای اینکه در آن زمان این کارها به اسم طاغوت گذاشته می‌شد اما امروز ممکن است گردنگیر مومنان شود، به هیچ‌وجه نباید اجازه این کارها را بدهیم.

او گفت:

اثر قرآن در رفتار و کردار ما از اهمیت بسیاری برخوردار است. تابستان شروع می‌شود مساجد می‌گویند کلاس قرآن نمی‌گذاریم چراکه پدر و مادرها فرزندانشان را به کلاس قرآن نمی‌فرستند آنها هزینه‌ای برای کلاس قرآن نمی‌دهند اما بچه‌ها را به کلاس‌های دیگری می‌فرستند. آنها هزینه این کلاس‌ها را می‌دهند اما برای قرآن خرج نمی‌کنند و وقت نمی‌گذارند.

دژکام با بیان اینکه امور مساجد برای تابستان کار خود را شروع کرده است گفت:

البته مدیر مسجد باید با برگزاری برنامه‌های متنوع و مختلف به فکر حال خوش بچه‌ها هم باشد اما قرآن و آموزش قرآن را نیز باید به عنوان مهمترین برنامه در دستورکار قرار بدهد. پدر و مادرها باید فرزندان خود را به کلاس قرآن بفرستند چراکه قرآن یادگرفتن برای بچه‌ها مثل نان شب واجب است و حتی از نان شب واجب‌تر است.

وی ادامه داد:

کسانی هستند که خانه، ویلا و ماشین گران‌قیمت دارند اما به فقیر و نیازمند کمکی نمی‌کنند. صرف اموال دیگران و گرفتن به ناحق پول از دیگران شایسته نیست و باعث مستجاب نشدن دعا می‌شود،خدا فرموده من استجابت نمی‌کنم دعای کسی که مظالم خلق کرده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان