لایحه حجاب شائبه تامین کسر بودجه دولت از جریمه‌ها را ایجاد می‌کند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 0:19

لایحه حجاب شائبه تامین کسر بودجه دولت از جریمه‌ها را ایجاد می‌کند

شماره: 22982
Aa Aa

مسئله حجاب مهم است اما اولویت کشور نیست| اهمیت تورم و قیمت مرغ و حذف آن از سفره مردم به مراتب بیشتر از لایحه عفاف و حجاب است.

این روش‌ها جز برخورد مردم با مردم جایی نخواهد رسید؛
لایحه حجاب شائبه تامین کسر بودجه دولت از جریمه‌ها را ایجاد می‌کند

معین‌الدین سعیدی، نماینده چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت:

«در اینکه کشف حجاب یک حرام سیاسی و شرعی است تردیدی نیست اما باید پرسید که با این روش‌ها آیا جامعه دین‌دار می‌شود؟

به گزارش اسپادانا خبر، او به دیده‌بان ایران گفت:

این روش‌ها جز برخورد مردم با مردم جایی نخواهد رسید. مضاف بر اینکه جریمه‌هایی که در این لایحه در نظر گرفته شده است این شائبه را ایجاد می‌کند که دولت می‌خواهد کسری بودجه خودش را به روش‌های اینچنینی جبران کند. به باور من وضعیت کنونی زیبنده نظام اسلامی نیست اما این روش‌ها و راهکار‌ها نه تنها منجر به حل مسئله نمی‌شود بلکه چالش‌های دیگری را هم ایجاد خواهد کرد.

او با بیان این که اینکه مسئله حجاب مهم است اما اولویت کشور نیست گفت:

«معتقدم که حساسیت نسبت به موضوع حجاب باید وجود داشته باشد اما به مراتب حساسیت ما باید نسبت به پدیده زباله‌گردی، کارتن خوابی، محرومیت مناطق مختلف کشور، بانکداری ربوی، و افزایش مشکلات معیشتی بیشتر باشد. بسیاری از صاحبان تریبون که الان مدعی موضوع حجاب هستند اول باید درمورد عملکرد خود پاسخگو باشند. بنده و همکارانم و دولت باید اولویت‌های اصلی را جهت رفع مشکلات معیشتی مردم در نظر بگیریم. تورم در کالا‌های اساسی و قیمت مرغ و حذف آن از سفره مردم اهمیتش به مرتب بیشتر از لایحه عفاف و حجاب است. امیدوارم تدبیری اندیشیده شود و این لایحه را پس گیرند تا بیشتر از این التهاب در جامعه ایجاد نشود.

وی در واکنش به تعلیق استارتاپ‌ها به دلیل حجاب نیز عنوان کرد:

«در کجای قانون آمده است که می‌توانیم اشتغال را به دلیل یک مسئله فقهی دچار چالش کنیم؟ یک واحد بزرگ تجاری و گردشگری تعطیل می‌شود به دلیل اینکه یک دختر به تعبیر ما بی‌حجاب آنجا حضور دارد. من دولت را به فرمایشات رئیس جمهور ارجاع می‌دهم که عنوان کردند به جای گشت ارشاد، گشت ارشاد مدیران را ایجاد می‌کنیم. خطاب به خودم و رئیس جمهور متذکر می‌شوم که وقتی از پل انتخابات گذر می‌کنیم، حرف‌ها و وعده‌هایی که به مردم داده بودیم را فراموش نکنیم. معتقدم این لایحه و لوایح مشابهش گره چندانی از مشکلات مردم مرتفع نمی‌کند. مضاف بر اینکه شائبه جدی وجود دارد که دولت می‌خواهد بخشی از کسری بودجه خود را از این طریق جبران کند که این شایسته نظام جمهوری اسلامی نیست.»

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان