لایحه عفاف و حجاب یک لایحه قضایی است | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 30 فروردين 1403 - 6:48

لایحه عفاف و حجاب یک لایحه قضایی است

شماره: 22410
Aa Aa

اسماعیلی از تصویب "هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ارتقاء پوشش در کشور" خبر داده و گفته لایحه حجاب به لحاظ برخی از مجازات‌ها بازدارنده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد؛
لایحه عفاف و حجاب یک لایحه قضایی است

وزیر فرهنگ و ارشاد جمهوری اسلامی ایران از تصویب "هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ارتقاء پوشش در کشور" با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات و شورای عالی انقلاب فرهنگی خبر داد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایلنا، محمد مهدی اسماعیلی درباره لایحه عفاف و حجاب گفت:

این لایحه اساسا یک لایحه قضایی است، برای مباحث مربوط به تخلفات و جرایمی است که در این خصوص انجام می‌شود و به این دلیل ماهیتاً نمی‌توانست در حوزه فرهنگی به صورت مستقیم به این مسائل اشاره شود. در واقع این لایحه به دنبال ایجاد عوامل بازدارنده به لحاظ برخی از مجازات‌ها است.

او اظهار داشت:

در این حوزه مصوبه بسیار خوبی را در شورای عالی انقلاب فرهنگی داشتیم. در حال حاضر یک سازماندهی بسیار خوبی اتفاق افتاده است. با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تبلیغات و شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوبه بسیار خوبی تصویب شده است. این مصوبه در واقع "هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی در حوزه ارتقاء پوشش در کشور" است که الحمدلله اتفاق خوبی است علاوه بر این برگزاری جشنواره‌های متعددی را داریم. جشنواره گوهرشاد در شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوب شد. این جشنواره بی‌نظیر است و ما در روز خانواده این جشنواره را خواهیم داشت.جشنواره‌های سینمایی و مطبوعاتی ویژه بحث فعال عفاف و حجاب و جشنواره مد و لباس مجموعه فعالیت‌های متنوعی است که ما در حوزه مباحث عفیفانه در کشور در خصوص گسترش فرهنگ عفیفانه مبتنی بر نگاه خانواده‌محور در حال پیگیری آنها هستیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان