مارک زاکربرگ هفت میلیارد دلار ضرر کرد | اسپادانا خبر
 
 
چهارشنبه، 5 ارديبهشت 1403 - 21:36

مارک زاکربرگ هفت میلیارد دلار ضرر کرد

شماره: 15135
Aa Aa

گمانه زنی ها در مورد ماهیت هکری و امنیتی این رویداد افزایش یافته اما فیس بوک مشکل یادشده را ناشی از اختلال در سرورهای خود دانسته است.

به دنبال اختلال جهانی فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ؛
مارک زاکربرگ هفت میلیارد دلار ضرر کرد

داده های فوربس نشان می دهد که زاکربرگ به دلیل خرابی فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ حدود ۶٫۶ میلیارد دلار ضرر کرده است.

به گزارش اسپادانا خبر، مارک زاکربرگ به دلیل اختلالات جهانی در کار شبکه های اجتماعی فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ ۶٫۶ میلیارد دلار ضرر کرد و به رتبه ششم لیست میلیاردرها سقوط کرد. ثروت زاکربرگ 5.4 درصد کاهش یافته و به 116.1 میلیارد دلار رسیده است.

فوربس نوشته است:

 طبق داده های بورس نیویورک به دلیل نقص عملکرد سهام فیس بوک به شدت کاهش یافت.

خدمات یوتیوب، تیک تاک، گوگل و وایبر نیز به دلیل نقص در شبکه های اجتماعی فیس بوک، اینستاگرام و واتس اپ با مشکل و قطعی ارتباط مواجه شدند. اختلال در فیس بوک، واتس اپ و اینستاگرام باعث هجوم کاربران به برخی برنامه های پیام رسان دیگر برای ثبت نام و استفاده از آنها شده و این امر کندی برنامه های مذکور را به همراه داشته است.

همچنین انتشار اخباری دال بر ناتوانی کارکنان فیس بوک برای ورود به ساختمان محل کارشان گمانه زنی ها در مورد ماهیت هکری و امنیتی این رویداد را افزایش داده است.

فیس بوک حمله هکری را رد کرده و وقوع مشکل یادشده را ناشی از اختلال در سرورهای خود دانسته است.

ضروری که از بابت این رویداد در هر ساعت به فیس بوک و زاکربرگ وارد می شود از سوی موسسه نت بلاکس 160 میلیون دلار برآورد شده است.

«ادوارد اسنودن»، کارمند سابق سازمان امنیت ملی آمریکا نیز در توئیتی نوشت:

در یک روز درخشان فیس‌بوک و اینستاگرام به صورت اسرارآمیزی به حالت آفلاین در آمده است. جهان به مکان سالم‌تری تبدیل شده است.

privacyaffairs نوشته است:

اطلاعات خصوصی و شخصی بیش از 1.5 میلیارد کاربر فیس بوک در تالارهای معروف مرتبط با هک فروخته می شود.

مایک شروفر، مدیر فنی فیس بوک نیز در صفحه توئیتر خود نوشت:

"عذرخواهی صادقانه از همه کسانی که تحت تاثیر قطع خدمات فیس بوک قرار گرفته اند. ... این تیم در تلاش است تا در اسرع وقت تعمیر و اشکال زدایی کند".

همچنین اندی استون، سخنگوی فیس‌بوک در توییتر نوشت:

ما می‌دانیم که برخی از افراد در دسترسی به برنامه‌ها و محصولات ما با مشکل روبرو هستند. ما در تلاش هستیم تا اوضاع در اسرع وقت به حالت عادی برگردد و برای هر گونه ناراحتی عذرخواهی می‌کنیم.

پنتاگون، وزارت دفاع آمریکا نیز گفت بر روی دلیل این قطعی و اینکه آیا تهدید امنیتی ورای قطعی شبکه‌های اینستاگرام، واتس‌اپ و فیسبوک وجود داشته تحقیق می‌کند.

پس از شش ساعت توقف، فیسبوک، واتس‌اپ و ایستاگرام دوباره فعالیت خود را آغاز کرده‌اند.

 شرکت فیسبوک در بیانیه‌ای اعلام کرد اشتباه در تغییر تنظیمات سیستم مسیریابی (روتر) دلیل اصلی اختلال شش ساعته در خدمت رسانی رسانه‌های این شرکت به ۳. ۵ میلیارد کاربر بوده است.

به گزارش تارنمای رسمی "فیسبوک"، این شرکت ضمن عذرخواهی از کاربران اعلام کرد:

تیم‌های مهندسی ما متوجه شده‌اند که تغییر تنظیمات در روترهای اصلی که ترافیک شبکه را بین مراکز داده ما هماهنگ می‌کنند باعث ایجاد مشکلاتی در این ارتباط شده است. اکنون خدمات رسانی ما دوباره راه‌اندازی شده است و ما به طور فعال در تلاش هستیم تا آن‌ها را به حالت عادی برگردانیم. ما همچنین هیچ مدرکی مبنی بر به خطر افتادن داده‌های کاربران در نتیجه این خرابی نداریم.

  • روز دوشنبه رسانه‌های فیسبوک، واتس آپ و اینستاگرام به مدت ۶ ساعت از دسترس خارج شدند. مالکیت هر سه شرکت بر عهده فیسبوک است.
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان