ماموریت مخفی نداریم که در آمبولانس پنهان شویم | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 16:56

ماموریت مخفی نداریم که در آمبولانس پنهان شویم

شماره: 21110
Aa Aa

فرمانده یگان‌های ویژه گفته اگر کسی ثابت کند فردی بر اثر خطای کارکنان ما کشته شده جایزه می‌دهم؛ در مرام نیروهای یگان ویژه رفتار غیرحرفه‌ای با مردم نیست.

به نقاط حساس مثل چشم و سر معترضان تیر نمی زنیم؛
ماموریت مخفی نداریم که در آمبولانس پنهان شویم

حسن کرمی، فرمانده یگان‌های ویژه فراجا در گفت‌وگو با همشهری اظهار داشت:

من آنقدر به توانایی یگان ویژه اعتماد دارم که بارها گفته‌ام اگر کسی ثابت کند فردی بر اثر خطای کارکنان ما کشته شده به او جایزه خواهم داد.

به گزارش اسپادانا خبر، وی گفت:

یگان‌های ویژه ما در سطح منطقه از حرفه‌ای‌ترین واحدهای کنترل ناآرامی‌های اجتماعی هستند که از تخصص، مهارت و سطح دانش بالایی برخوردار و در روش‌های عملیات انعطاف‌پذیر هستند. این نیروها همه‌فن حریف هستند و قابلیت عملیات در موقعیت‌های مختلف را دارند مثلا در کنترل اجتماعات ورزشی برای کنترل جوانان از روش‌های خاص استفاده می‌کنند و در مراسم مذهبی، اربعین حسینی(ع) و... با شیوه‌های متناسب با آن قشر اوضاع را در کنترل دارند. همچنین برای کنترل جمعیت‌ها و قشرهای مختلف آموزش‌های لازم را دیده‌اند. وقتی این نیروها برای کنترل تجمعات و ناآرامی‌هایی که برپایه نارضایتی شکل گرفته به کف جامعه می‌آیند در مقابل جمعیتی قرار می‌گیرند که شاید در نارضایتی از وضعیتی خاص با هم اشتراک داشته باشند اما در داخل آنها چند نوع تفکر وجود دارد که در موارد بسیاری با هم اشتراک‌نظر ندارند یعنی جمعیتی که طیف‌ها، جنسیت‌ها و سنین مختلف در داخل آن هستند که همه آنها به قصد آشوب و بلوا به خیابان نیامده‌اند. در چنین شرایطی نیروهای یگان ویژه این توانایی و تخصص را دارند که با کمترین هزینه و آسیب، آرامش را در محل تجمع برقرار کنند. عملکرد یگان ویژه تا به حال نشان داده که در مرام آنها نیست که با مردم رفتار غیرحرفه‌ای داشته باشند. جمعیتی که در اعتراضات شرکت می‌کنند چند گروه هستند؛ تعدادی مردم عادی هستند که در محل موردنظر کسب‌وکار دارند، تعدادی رهگذرند، تعدادی تماشاچی هستند، تعدادی هم شاید ناراضی باشند و می‌خواهند خواسته خودشان را به گوش مسئولان برسانند و تعدادی هم شاید تحت‌تاثیر شبکه‌های مجازی تحریک شده باشند. در بین جمعیت تعداد اندکی با انگیزه و قصد خرابکاری و سوءاستفاده از موقعیت حاضر می‌شوند. نخستین اقدام یگان ویژه تفکیک جمعیت است البته هر چند کار ماموران بسیار سخت است ولی با صبر و حوصله برای جلوگیری از آسیب به مردم جداسازی‌ را انجام می‌دهند تا به تعداد اندک محرکین برسند. کار اصلی ما روی همین محرکین است و برخورد سخت و پشیمان‌کننده با این گروه اندک داریم. برای اینکه واحدهای ما بتوانند با کمترین هزینه مادی و معنوی صحنه‌های آشوب را جمع کنند مردم باید همکاری داشته باشند و به محض حضور یگان‌های ویژه صحنه را ترک کنند چون معنا و مفهوم ورود یگان تمام‌کننده است. اگر کسی به‌رغم اخطارهای یگان ویژه که از سیستم‌های صوتی قوی پخش می‌شود باز در صحنه بماند ممکن است به او آسیب وارد شود لذا مردم باید سریع از منطقه عمل یگان ویژه دور شوند و ما بدون مماشات با عوامل اصلی دشمن و خلافکارها و تخریب‌کنندگان اموال عمومی برخورد جدی می‌کنیم.

او ادامه داد:

من هیچ‌وقت به تحلیل‌های احساسی و غیرمنطقی رسانه‌های آشوب‌طلب اهمیت نمی‌دهم. آنها دلار می‌گیرند تا به کشورشان خیانت کنند پس تکلیف‌شان معلوم است و نباید تحت‌تاثیر عملیات روانی آنها در راه دفاع از انقلاب و مردم مردد شویم بلکه باید مثل همیشه با جیغ و داد آنها که ناشی از استیصال‌شان در مقابل قدرت و توان بازدارنده واحدهای پلیس است، با اتحاد و همبستگی به مبارزه با هر منافق و خائنی ادامه‌دهیم. نیروهای ما برای آسایش مردم جانفشانی می‌کنند و همیشه در کنار مردم هستند. ما پیشمرگ مردم در لحظه‌های خطر هستیم به همین‌خاطر همیشه در سخت‌ترین شرایط از حمایت و پشتیبانی آنها برخورداریم. قدردانی گروه‌های مختلف مردم حتی در شرایط عملیاتی در کف خیابان‌ها از ماموران یگان‌های ویژه با گل و شیرینی برای اثبات ادعای دروغین مزدوران آمریکا کافی است البته شاید به‌نظر آنها جمعیت میلیونی که در راهپیمایی‌ها و مناسبت‌ها در صحنه حضور می‌یابند و از دستاوردهای انقلاب دفاع می‌کنند، مردم نباشند و منظور آنها از مردم، مرفهین بی‌درد خارج‌نشین و پیرزن و پیرمردهای منافق و ضدانقلاب‌های فراری باشند.

وی در پاسخ به این سؤال که برخی می‌گویند پلیس ایران به‌صورت عمدی به نقاط حساس مثل چشم و سر معترضان تیر می‌زند گفت:

مهارت و حرفه‌ای عمل کردن یگان‌های ویژه در آسیب نزدن به جمعیت معترض معنا و مفهوم پیدا می‌کند. عملیات آرام‌سازی و مقابله‌ای یگان در قالب آموزش‌های تخصصی و حرفه‌ای که کارکنان و فرماندهان یگان‌های ویژه در طول سال تحت تعلیمات سخت قرار می‌گیرند، به رویکرد جمع کردن اعتراضات بدون هزینه تاکید دارد حتی تجهیزات در اختیار ازجمله سلاح‌های غیرکشنده در راستای همین سیاست تولید می‌شوند البته می‌دانیم که افکار عمومی در کشورمان تحت‌تاثیر چنین تبلیغات و القائاتی قرار نمی‌گیرند.

او در پاسخ به سوالی در مورد پنهان شدن نیروهای یگان ویژه در قالب آمبولانس و ماشین‌های حمل موادغذایی گفت:

واحدهای ما ماموریت پوششی و مخفیانه ندارند، همه عملیات‌های ما آشکار و در معرض دید افکار عمومی در جامعه قرار دارد. اصولا ما می‌خواهیم دیده شویم، ستون‌کشی و حرکت منظم واحدها و حتی استقرار آنها در سطح شهرها همه برای ایجاد امید در مردم است و نیازی به جابه‌جایی مخفیانه نداریم. این هم می‌تواند از شگردهای تبلیغاتی دشمن باشد یا شاید از این روش هم می‌خواهند کسب درآمد داشته باشند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان