محکومین مالی به جای حبس وادار به رفع مشکلات شوند | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 1 خرداد 1403 - 0:30

محکومین مالی به جای حبس وادار به رفع مشکلات شوند

شماره: 16087
Aa Aa

او گفته می توان فردی که 2 هزار میلیارد اختلاس کرده را مکلف به لایروبی خلیج گرگان کرد یا اینکه به جای احکام طویل‌المدت مکلف شود چند هزار مسکن بسازد.

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه ایران؛
محکومین مالی به جای حبس وادار به رفع مشکلات شوند

محسنی اژه‌ای،  رئیس قوه قضاییه ایران در سفر به استان گلستان و در نشست با فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان این استان گفت:

دشمن فشار تمام عیار خود را بر جنگ اقتصادی متمرکز کرده است.

به گزارش اسپادانا خبر، او ادامه داد:

متأسفانه آنطور که شایسته است طی سالیان گذشته تمهیدات لازم در راستای رونق تولید، جهش اقتصادی، بسترسازی برای رفع موانع تولید، گسترش ظرفیت های تولید داخل و همچنین افزایش صادرات و ارتقاء مراودات تجاری با همسایگان اتخاذ نشده است. یقینا دشمن امروز به عرصه جنگ اقتصادی علیه مردم ایران امید بسته است و ما باید با تمام توان در جهت ناامید کردن دشمن در این عرصه اقدامات مقتضی را انجام دهیم.

او گفت:

با عملیاتی کردن تدابیر و راهکارهایی می توان به جای صدور احکام حبس و سایر احکام ناظر بر مجازات، محکومین مالی را وادار به رفع برخی مشکلات و آسیب ها و تنگناها کرد. البته این موضوع نیازمند مصوبه قانونی است برای مثال می توان به جای صدور حکم حبس برای فردی که 2 هزار میلیارد اختلاس کرده او را مکلف به لایروبی خلیج گرگان کرد یا اینکه فرد محکوم به جای احکام طویل‌المدت مکلف شود چند هزار مسکن بسازد. بزودی این پیشنهادات بعد از بررسی کارشناسی دقیقتر در قوه قضاییه با کمک و مشورت نخبگان جهت قانونی شدن به مجلس پیشنهاد خواهد شد.

 
 
 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان