مدال‌آوران عرصه‌های کشوری و جهانی جهادی حرکت کنند | اسپادانا خبر
 
 
دوشنبه، 10 ارديبهشت 1403 - 4:47

مدال‌آوران عرصه‌های کشوری و جهانی جهادی حرکت کنند

شماره: 19267
Aa Aa

دشمن نمی‌خواهد مدال‌آور المپیادی داشته باشیم که به افزایش تولید، فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و راه‌اندازی واحدهای اشتغال‌آفرین کمک کنند.

موفقیت‌های علمی نخبگان دانش‌آموزی حاصل لطف خداوند است؛
مدال‌آوران عرصه‌های کشوری و جهانی جهادی حرکت کنند

سیدابراهیم رئیسی، رئیس جمهور ایران در دیدار با مدال‌آوران المپیادهای علمی کشوری و جهانی، خانواده آنها، اساتید و معلمان فعال در این حوزه گفت:

برافراشتن پرچم مقدس جمهوری اسلامی و افتخارآفریدن برای کشور در هر عرصه‌ای برای جامعه بسیار شیرین، عزت‌آفرین و دلپذیر است.

به گزارش اسپادانا خبر، او موفقیت‌های علمی نخبگان دانش‌آموزی حاصل لطف خداوند متعال برشمرد:

دانش بشری جلوه‌ای از علم خداوند است و اولین اثر آن باید نجات انسان و سپس نجات جامعه باشد.
او با تاکید بر نقش محوری نخبگان و اندیشمندان در پیشرفت و تعالی کشور از اراده جدی دولت برای طراحی سازوکارهای مؤثر توسعه شبکه نخبگانی و حفظ نخبگان در کشور خبرداد.

رئیسی نیروی انسانی نخبه را مهمترین سرمایه کشور در مسیر توسعه پایدار خواند:

شما مدال‌آوران عرصه‌های کشوری و جهانی نباید با ناملایمت‌ها صحنه را خالی کنید. قرار است به دست شما فرهیختگان و نخبگان از مشکلات و مسائل جامعه گره‌گشایی شود.
وی افزود:

«امید داشتن به خدا و الطاف الهی»، «پرهیز از یأس و ناامیدی»، «تلاش خستگی‌ناپذیر» و «مجاهدت در کسب علم» از وظایف شما نخبگان برای رفع مشکلات جامعه است لذا در این مسیر شتابان و جهادی حرکت کنید. دشمن نمی‌خواهد در کشور مدال‌آور المپیادی داشته باشیم که به افزایش تولید، فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و راه‌اندازی واحدهای اشتغال‌آفرین کمک کنند اما وظیفه ما این است که در مقابل او مجدانه ایستادگی کنیم تا دشمن مستأصل و مجبور به عقب‌نشینی شود. دشمن اگر در گذشته دنبال غارت مخازن و معادن کشورها بود امروز در جنگ شناختی، الکترونیکی، سایبری و نرم‌افزاری دنبال جذب مغزها و نخبگان دیگر کشورها است.

وی با اشاره به نقش مسئولان در رفع مشکلات و دغدغه‌های نخبگان در کشور گفت:

«امیدآفرینی»، «ایجاد زمینه‌های شکوفا کردن استعدادها» و «فراهم کردن بستر رشد و تعالی استعدادهای نخبگان» از وظایف مسئولان در قبال شما است. هرگونه هزینه کردن برای علم و دانش سرمایه‌گذاری است و موجب تضمین آینده کشور می‌شود.

او از همه دستگاههای دارای مسئولیت در حوزه نخبگان از جمله باشگاه پژوهشگران جوان، جهاد دانشگاهی، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، وزارت بهداشت و دانشگاه آزاد خواست زمینه جذب، اشتغال، رشد و شکوفایی نخبگان را بیش از پیش فراهم کنند.

رئیسی بسط عدالت آموزشی را از اولویت‌های دولت مردمی خواند:

همه فرزندان ایران اسلامی باید فرصت شکوفا شدن استعدادهای‌شان را داشته باشند و دولت چنانکه پیش از این هم اعلام کرده به مقوله عدالت آموزشی بعنوان زیرساخت اصلی توسعه متوازن در کشور باور جدی دارد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان