مردم ایران گلایه‌مند هستند و رنج می‌برند | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 16:26

مردم ایران گلایه‌مند هستند و رنج می‌برند

شماره: 18408
Aa Aa

او گفته مردم از وضعیت معیشتی، ناهنجاری‌های اجتماعی، شکسته‌شدن برخی حرمت‌ها و زیرپاگذاشته شدن برخی ارزش‌ها رنج می برند.

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه ایران؛
مردم ایران گلایه‌مند هستند و رنج می‌برند

محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه ایران در دومین نشست مشترک قوه قضاییه و مجلس شورای اسلامی گفت:

تأخیر در رسیدگی به پرونده‌های قضایی از جهات روانی و مادی برای مردم هزینه‌زاست.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از به نقل از مرکز رسانه قوه قضاییه، او گفت:

هیچگاه به یاد ندارم که میان سه قوه مجریه، مقننه و قضاییه به اندازه دوره کنونی ارتباط و تعامل نزدیک و نشست و برخاست‌های جمعی، گروهی یا فردی وجود داشته باشد و حقیقتا باید شکرگزار این نعمت باشیم.

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد:

امروز مردم عزیز ایران اسلامی در خصوص موضوعاتی نظیر وضعیت معیشتی و اقتصادی، ناهنجاری‌های اجتماعی، شکسته‌شدن برخی حرمت‌ها و زیرپاگذاشته شدن برخی ارزش‌ها گلایه‌مند هستند و رنج می‌برند و ما به عنوان مسئولان و مقامات نظام وظیفه داریم که تمام تلاش خود را در راستای رفع این گلایه‌ها انجام دهیم. امروز مردمی که از عدم تحقق عدالت اجتماعی و تبعیض در رنج به سر می‌برند این انتظار به حق را از عدلیه دارند که توقعات‌شان را برآورده کند.

او با بیان اینکه مردم ایران اسلامی برای تحقق ارزش‌هایی نظیر عدالت اجتماعی و از بین رفتن تبعیض انقلاب کردند، خون دادند، جانباز شدند و به رنج و سختی افتادند گفت:

ما باید نهایت تلاش خود را برای حل و فصل مسائل و مشکلاتی که مردم با آنها دست و پنجه نرم می‌کنند انجام دهیم.

رئیس قوه قضاییه گفت:

تقویت دستگاه قضایی از جهات مختلف از جمله تجهیز منابع و نیروی انسانی، سبب تقویت و قوای دیگر نیز می‌شود و اثرات تقویت قوه قضاییه، دستگاه‌های دیگر را نیز منتفع خواهد کرد.  

او با اشاره به مشکلات و کمبودهایی که از جهات مختلف سازمان‌ها، مراکز و مراجع قضایی از جمله شوراهای حل اختلاف، سازمان زندان‌ها و سازمان پزشکی قانونی با آنها مواجه‌اند از نمایندگان مجلس درخواست کرد که برای رفع و کاستن از این مشکلات و کمبودها مساعدت‌های لازم را به دستگاه قضایی داشته باشند و بدانند که رفع مضایق و محدودیت‌های سازمان‌ها و مراکز مورد اشاره اقدامی در راستای خدمت به مردم است.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان