مطابق با فتوای رهبری داده‌های مردم جزء حریم خصوصی است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 3:57

مطابق با فتوای رهبری داده‌های مردم جزء حریم خصوصی است

شماره: 20643
Aa Aa

او می گوید براساس بخشنامه رئیس قوه قضائیه جمهوری اسلامی ایران داده‌ها و اطلاعات مردم در سکو‌های داخلی مشمول اصل ۲۵ قانون اساسی است.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران؛
مطابق با فتوای رهبری داده‌های مردم جزء حریم خصوصی است

عیسی زارع‌پور،  وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران گفت:

تمام تلاش ما در این چند ماه این بود که بتوانیم سکو‌های داخلی را تقویت کنیم و قابلیت‌ها و امکانات جدید به آن‌ها اضافه کنیم تا بتوانند در قالب پیام‌رسان و شبکه اجتماعی، با نمونه‌های خارجی رقابت و مردم را به سمت خودشان جلب کنند و بتوانند مسئله و نیاز مردم را حل کنند.

به نگزارش اسپادانا خبر و به نقل از فارس، وی حضور مردم در این سکو‌ها را میلیونی خواند و گفت:

این حضور نشان‌دهنده آن است که این سکو‌ها مسئله‌ای به جهت کارکردی ندارند و ما باید تلاش کنیم که رغبت را در هموطنان ایجاد و اعتماد آن‌ها را برای آمدن به این سکو‌ها بیشتر کنیم. در این مسیر هم با افزایش قابلیت‌های جدید و هم با پیگیری سازوکار‌هایی که خیال مردم را از بابت حریم خصوصی خودشان در این فضا راحت می‌کند در تلاشیم اعتماد هموطنان را بیش از گذشته نسبت به پلتفرم داخلی جلب کنیم. در این خصوص تاکنون کار‌های زیادی انجام شده که یکی از آن‌ها لایحه داده و حریم خصوصی است که اکنون در حال طی مراحل نهایی برای ارسال به مجلس است. تدوین این لایحه یعنی ما از داده‌های شخصی مردم در پلتفرم داخلی حفاظت می‌کنیم.

او افزود:

البته در حال حاضر سازوکار قانونی وجود دارد و من در مجلس هم گفتم که براساس بخشنامه رئیس قوه قضائیه داده‌ها و اطلاعات مردم در سکو‌های داخلی مشمول اصل ۲۵ قانون اساسی است که تاکید بر حفظ حریم خصوصی مردم دارد. مقام معظم رهبری نیز پیش از این فتوا داده‌اند و داده‌های مردم را جزو حریم خصوصی دانستند و تاکید کردند که باید حفظ شود. در همین راستا در لایحه‌ای که در حال آماده‌شدن است، تدابیری برای حفاظت از داده‌های مردم در پلتفرم‌های داخلی پیش‌بینی شده است.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان