معاملات خارجی با پول ملی انجام می شود | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 14:07

معاملات خارجی با پول ملی انجام می شود

شماره: 22106
Aa Aa

بانک مرکزی جمهوری اسلامی مأمور شد با همکاری دستگاههای مرتبط زمینه‌های انجام معاملات تجاری بر اساس واحد پولی ایران و کشورهای هدف را فراهم کند.

رئیس‌جمهور اسلامی ایران به بانک مرکزی مأموریت داد؛
معاملات خارجی با پول ملی انجام می شود

رئیس‌جمهور اسلامی ایران به بانک مرکزی مأموریت داد با همکاری دستگاههای مرتبط، زمینه‌های انجام معاملات تجاری بر اساس واحد پولی ایران و کشورهای هدف را فراهم کند.

به گزارش اسپادانا خبر، سید ابراهیم رئیسی در جلسه هیئت دولت با اشاره به گسترش برنامه‌ریزی کشورها برای کاهش و حذف تبادلات دلاری از چرخه معاملات‌شان به بانک مرکزی مأموریت داد با همکاری دستگاه‌های مرتبط زمینه‌های انجام معاملات تجاری بر اساس واحد پولی ایران و کشورهای هدف را فراهم کند.

او با قدردانی از دست‌اندرکاران برگزاری پنجمین نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران تولیدات به نمایش گذاشته شده شرکت‌های داخلی را افتخارآمیز توصیف کرد:

همه بخش‌ها باید برای کمک به رشد و ارتقای کمی و کیفی تولید و به ویژه تولیدات دانش‌بنیان در کشور، از خرید نمونه‌های خارجی کالاهایی که مشابه آنها توسط شرکت‌های داخلی تولید می‌شود، اجتناب کنند.

رئیسی با اشاره به دستاوردهای سفر ۲ روزه خود به سوریه و امضای برنامه جامع راهبردی بلندمدت و چندین توافقنامه همکاری بین دو کشور در حوزه‌های مختلف، اجرای کامل این توافقنامه‌ها را مورد تأکید قرار داد:

بازار سوریه ظرفیت بالایی برای افزایش سطح روابط تجاری دو کشور دارد.

او همچنین با تأکید بر رویکرد دولت در گسترش عدالت و مقابله با فساد خواستار تداوم اهتمام و مراقبت جدی مسئولان سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی نسبت به عدم ارائه تسهیلات ویژه و تبعیض‌آمیز شد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان