مقصر حادثه اتوبوس خبرنگاران محیط‌زیست در نقده راننده است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 10 فروردين 1403 - 13:47

مقصر حادثه اتوبوس خبرنگاران محیط‌زیست در نقده راننده است

شماره: 18324
Aa Aa

او می گوید طبق نظر کارشناسان تقصیر با راننده است و براساس نظر کارشناسی برای مسئولین وقت محیط‌زیست قرار منع تعقیب صادر شده است.

مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه ایران؛
 مقصر حادثه اتوبوس خبرنگاران محیط‌زیست در نقده راننده است

 مسعود ستایشی، سخنگوی قوه قضاییه ایران در نشست خبری خود درباره وضعیت پرونده حادثه اتوبوس خبرنگاران محیط‌زیست در نقده گفت:

طبق نظر کارشناسان تقصیر با راننده است و براساس نظر کارشناسی برای مسئولین وقت محیط‌زیست قرار منع تعقیب صادر شده است.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، وی ادامه داد:
فرایند رسیدگی نسبت به وقوع جرم توسط قاضی مرجع ذی صلاح حوزه قضایی مربوطه صورت گرفت. پرونده به عنوان ایراد دو فقره قتل ناشی از بی احتیاطی در رانندگی در جریان رسیدگی قرار دارد و مجازات مقصر با رسیدگی حاصل می‌شود. در فرایند دادرسی از نظر کارشناسان دادگستری استفاده می شود و در این پرونده در مرحله کارشناسی نسبت به نظر کارشناسی هیئت سه نفره اعتراض شد و به نظر هیئت پنج نفره ارجاع شد که طبق مفاد نظرات کارشناسی در هیئتهای سه نفره و پنج نفره تقصیر با راننده است و در اینجا براساس نظر کارشناسی برای مسئولین وقت محیط‌زیست قرار منع تعقیب صادر شده است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره طرح پتروشیمی میانکاله اظهارداشت:

بررسی‌ها حاکی از این است که تصمیمات متعددی در زمان‌های مختلف گرفته شده و موضوع پتروشیمی میانکاله به موجب تصمیمی که معاون حقوق عامه دادستان کل کشور ابلاغ کرد فعلا متوقف شده است. دادستانی کل کشور از باب نظارت ورود کرده و آخرین مرحله توقف اقدام و ادامه بررسی‌ها است.

سخنگوی قوه قضاییه در پاسخ به سوالی درباره سامانه ثبت اموال مسئولان با اشاره به اصل ۴۲ قانون اساسی گفت:

حدود ۸۰ درصد از مسئولین قضایی و قضات اموال خود را در سامانه اعلام کرده‌اند اما در حوزه اجرا، مطالبه و توقع بیشتری داریم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان