ممنوعیت‌ها برای زنان تشدید شد | اسپادانا خبر
 
 
پنجشنبه، 13 ارديبهشت 1403 - 23:02

ممنوعیت‌ها برای زنان تشدید شد

شماره: 23278
Aa Aa

وزیر امر به معروف و نهی از منکر طالبان گفته باید مانع ورود زنان به پارک ملی بند امیر شد؛ باید از بی‌حجابی جلوگیری کنیم؛ علمای کرام هم می‌خواهد، ملت هم می‌خواهد و امیرالمومنین هم هدایت می‌کند و حکم الهی هم است و دیگر مانع چه است؟ 

همین سیاحت کردن نه فرض است و نه هم واجب؛
ممنوعیت‌ها برای زنان تشدید شد

خالد حنفی، وزیر امر به معروف و نهی از منکر طالبان در سفرش به استان بامیان دستور داد که ورود زنان به پارک تفریحی بند امیر منع شود.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایندیپندنت، او گفت که نیروهای امنیتی طالبان، علمای دینی و کارکنان وزارت امر به معروف و نهی از منکر باید مانع ورود زنان به پارک ملی بند امیر شوند.

او گفت:

«باید ما و شما جدا از امروز اقدام کنیم و از بی‌حجابی جلوگیری کنیم؛ علمای کرام هم می‌خواهد، ملت هم می‌خواهد و امیرالمومنین هم هدایت می‌کند و حکم الهی هم است و دیگر مانع چه است؟ خدا ناخواسته نافرمان نشویم. کسانی که تبلیغ می‌کنند که باز خانم‌ها را بند کردند، همین دو سال تجربه کردیم و آزموده را آزمودن خطاست و بعد از این در بند امیر خانم‌ها و خواهرهای ما رفته نمی‌توانند، تا وقتی اصول جور (آماده) سازیم. همین سیاحت کردن نه فرض است و نه هم واجب.»

طالبان ممنوعیت‌ها برای دختران و زنان افغانستان را تشدید کرده است و هفته گذشته نیز یک سرمایه دار اماراتی با نام «خلف بن‌احمد حبتور» که از او با عنوان رئیس شرکت حبتور نام برده می‌شود، در پیامی ویدئویی در حساب خود در شبکه ایکس گفت در حالی که او از تحصیل حدود ۱۰۰ دختر افغانستانی در دانشگاه‌های امارت حمایت مالی کرده بود و برای همین منظور هزینه پرواز یک هواپیما برای آوردن آنها را به امارات در بامداد روز چهارشنبه نیز پرداخته بود اما مقامات طالبان مانع از خروج این دختران از افغانستان شدند.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان