میانگین معدل دانش آموزان ایران ۱۱ و نیم است | اسپادانا خبر
 
 
جمعه، 14 ارديبهشت 1403 - 4:35

میانگین معدل دانش آموزان ایران ۱۱ و نیم است

شماره: 19356
Aa Aa

علیرضا منادی می گوید دانشگاه ها باید خانواده های کودکان صفر تا ۶ ساله ها را آموزش دهند چرا که آموزش در این دوران شکل می گیرد.

رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی؛
میانگین معدل دانش آموزان ایران ۱۱ و نیم است

علیرضا منادی، رئیس کمیسیون آموزش عالی مجلس شورای اسلامی در دومین روز از اجلاس رؤسای دانشگاه ها، مراکز آموزش عالی، پژوهشی و فناوری سراسر ایران گفت:

میانگین معدل دانش آموزان کشور ۱۱ و نیم است؛ وزارت علوم باید جهت کیفیت آموزش عالی بکوشد.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از باشگاه خبرنگاران، او ادامه داد:
وزارت علوم جایگاه خاصی دارد و باید دیده شود. کسی که در سنگر وزارت علوم و ریاست دانشگاه است باید بداند چه مسئولیت مهم و ارزنده ای دارد. در کمیسیون آموزش وقتی مجلس یازدهم شروع شد آموزش به شکل بسته دیده شد. تلاش کردیم تا سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک شکل بگیرد و آن را از بهزیستی بگیریم و حالا تحقق یافته در صورتی که آموزش و پرورش چندین سال پیش باید این کار را انجام می داد. دانشگاه ها باید خانواده های کودکان صفر تا ۶ ساله ها را آموزش دهند چرا که آموزش در این دوران شکل می گیرد.

او گفت:

قانون آموزش عالی سال ۸۲ ناقص است و باید تقویت شود. قانون جهش بنیان تصویب شده که بسیار مهم است. این قانون تمام موانع بورسی، مالی و بانکی را برداشته است. یک میلیون معلم داریم و با قانون رتبه بندی معلمان قصد افزایش کیفیت را داریم. در دولت آیت الله رئیسی ۵۰ هزار میلیارد تومان برای آنها هزینه کرده ایم، میانگین معدل دانش آموزان ۱۱ و نیم است لذا وزارت علوم باید کیفیت را افزایش دهد. هفته گذشته ۷ تا ۱۵ میلیون به حساب هر معلم پول واریز کردیم و خروجی آن افزایش کیفیت آموزش خواهد شد و بین ۱۸۰۰ تا ۵ میلیون تومان حقوق معلمان افزایش می یابد.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان