نباید اجازه داد تجارت با حضور افراد سوداگر آسیب ببیند | اسپادانا خبر
 
 
شنبه، 1 ارديبهشت 1403 - 13:06

نباید اجازه داد تجارت با حضور افراد سوداگر آسیب ببیند

شماره: 15348
Aa Aa

او گفته سهم ایران در صادرات و اقتصاد منطقه و جهان به عنوان کشوری دارای ظرفیت، تولیدات متنوع و بازار وسیع این چیزی که الان وجود دارد نیست.

رئیسی در نشست تخصصی با فعالان حوزه صادرات ایران؛
 نباید اجازه داد تجارت با حضور افراد سوداگر آسیب ببیند

سید ابراهیم رئیسی در نشست تخصصی با فعالان حوزه صادرات ایران گفت:

سهم ما در صادرات و اقتصاد منطقه و جهان به عنوان کشوری دارای ظرفیت، تولیدات متنوع و بازار وسیع این چیزی که الان وجود دارد نیست.

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایسنا، رئیسی بر توسعه دیپلماسی اقتصادی با کشورهای همسایه تاکید کرد و گفت:

در وزارت خارجه این امر باید به جد پیگیری شود و در مجموعه فعالان اقتصادی هم باید همکاری‌ها بیشتر شود. حضور ایران در معاهده شانگهای هم در این زمینه تاثیرگذار خواهد بود.

او ادامه داد:

مقررات باید کاملاً ثابت و پایدار باشند به طوری که فعالان اقتصادی احساس کنند این مقررات پشتیبان وی است و برای او آینده قابل پیش بینی باشد تا هم برای تولیدکنندگان و هم تجار و مصرف‌کننده یک ثبات و آرامشی ایجاد شود. باید ارتباطات اقتصادی با کشورهای همسایه، منطقه و جهان را بیشتر کنیم و اقدام به موقع فعالان اقتصادی بازار را بهتر خواهد کرد و کیفیت کالاها بالاتر می‌رود. ما باید با خام‌فروشی مقابله کنیم و صنایع تولیدی را ارتقاء دهیم. فعال شدن صنایع تبدیلی و پایین‌دستی پتروشیمی می‌تواند ما را از خام‌فروشی دورتر کند. باید به دلایل عدیده از خام‌فروشی فاصله بگیریم که به نفع کشور نیست بلکه به ضرر آن است. همچنین باید در توسعه حمل‌ونقل تسهیلات را ایجاد کنیم تا صادرات بهبود یابد.

رئیسی گفت:

باید حتماً در صادرات دستورالعمل‌هایی که مانع ایجاد می‌کند مورد بازنگری قرار گیرد. توسعه صادرات غیرنفتی حتماً به نفع کشور است. باید بگوییم ما به تجارت اعتماد داریم اما خود تاجران هم اجازه ندهند که این حرفه با صدور کارت بازرگانی به دست کسانی که هیچ نسبتی با تجارت و بازرگانی ندارند دچار آسیب شود. نباید اجازه داد جریان تجارت با حضور افراد غیرتاجر و سوداگر آسیب ببیند.

وی با یادآوری دستور رهبری در مورد حوزه لوازم خانگی اظهار کرد:

با این دستور ما می‌توانیم گام‌های بلندی در زمینه تولید برداریم که هم در آن مراقبت کنیم که قیمت‌ها بالا نرود و هم کیفیت کالاها بالاتر رود تا بتوانیم با کالاهای شرکت‌های بزرگ شناخته‌شده رقابت کنیم.

برچسب ها: 
نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان