هر ۱۰ دقیقه یک خبر التهاب آور از ایران تولید می‌شود | اسپادانا خبر
 
 
سه شنبه، 29 اسفند 1402 - 7:45

هر ۱۰ دقیقه یک خبر التهاب آور از ایران تولید می‌شود

شماره: 19686
Aa Aa

او با بیان این که امروز خواب‌های بدی را برای ایران دیده اند گفته همه اهالی فرهنگ و هنر از کیان و منافع ملی کشور با تمام وجود پاسداری می‌کنند.

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛
هر ۱۰ دقیقه یک خبر التهاب آور از ایران تولید می‌شود

محمد مهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی جمهوری اسلامی ایران در چهاردهمین همایش سراسری هنرمندان پیشکسوت در مشهد گفت:

امروز همه اهالی فرهنگ و هنر از کیان و منافع ملی کشور با تمام وجود پاسداری می‌کنند،

به گزارش اسپادانا خبر و به نقل از ایرنا، او ادامه داد:

من عاطفه شما هنرمندان را نسبت به این خاک و ملت عزیز دیده ام و شما را آموزگاران مردم در وطن دوستی و حمایت از وحدت ملی و انسجام کشور می‌دانم. کشورمان امروز بیش از هر چیز به آرامش و وحدت ملی نیاز دارد پیشتاز این عرصه، هنرمندان عزیز و پیشکسوت هستند که باید نقش خود را ایفا کنند چرا که عده‌ای دوست ندارند کشورمان به این گستردگی و سربلندی باشد و خواب‌های بدی را برای ایران دیده اند. ۳۰ سال قبل یکی از تئورسین‌های اصلی در آمریکا نقشه‌ای را برای منطقه خاورمیانه ترسیم کرده که امروز از آرشیو محرمانه آن‌ها بیرون آمده است و نشان می‌دهد که آنان به دنبال ایجاد یک خاورمیانه جدید با کشور‌های جدید و قابل مدیریت در این منطقه هستند.

اسماعیلی با اشاره به ناآرامی‌های اخیر در ایران گفت:

وقتی فوت غم انگیز دختر خوب کُرد مشخص شد رییس جمهور در ازبکستان بودند و من هم ایشان را همراهی می‌کردم، ایشان بلافاصله به وزیر کشور دستور پیگیری مساله را دادند و وقتی به تهران آمدند هم با پدر این دختر تماس گرفتند، بعد عده‌ای از سر غفلت و ناآگاهی این مساله را که همه ما را داغدار کرده است، بهانه کردند که ایران را دچار التهاب کنند. شبکه‌های تلویزیونی مزدوری که با پول‌ها و دلار‌های نفتی کشور‌های مرتجع منطقه اداره می‌شود، آن هم کشور‌هایی که همین دو سال قبل یکی از آنها یک خبرنگار منتقد خودش را در سفارتخانه اش در یک کشور دیگر اره کرد، هر ۱۰ دقیقه یک خبر التهاب آور از ایران تولید می‌کنند، جامعه جوان ما هم ممکن است متاثر شود اما ما به عنوان مسئولان و شما به عنوان هنرمندان پیشکسوت باید بتوانیم در این زمان نقش خود را به درستی ایفا کنیم. هر چقدر بر سن هنرمندان افزوده می‌شود به همان نسبت قدر و منزلتشان افزایش می‌یابد، چهره‌های خاطرانگیز و پرتلاش در هنر‌های مختلف و حوزه‌های مختلف فرهنگی و هنری، جمع ویژه‌ای هستند که در قالب موسسه هنرمندان پیشکسوت گرد هم آمدند و خانواده خوبی را تشکیل داده اند. ایران عزیز و سرافراز ما در حوزه‌های تمدنی و فرهنگی سابقه چندین هزار ساله دارد و امروز از هنرمندانی برخوردار است که به منافع ملی فکر می‌کنند و به آن احترام می‌گذارند، آسایش و امنیت امروز ایران به راحتی بدست نیامده و حاصل روز‌های سختی و پرمرارت گذشته اس.، کشورمان در همین یک صد سال اخیر روز‌های تلخی را پشت سر گذاشته و مورد یورش متفقین، روس‌ها و عراق قرار گرفته و حتی تا آستانه انتزاع و تجزیه کامل پیش رفته است اما امروز قدرت‌های بزرگ دنیا در مقابل عظمت ایران چاره‌ای به جز تسلیم ندارند، روسیه در یک منطقه از حوزه استحفاظی خود مجبور است تجهیزات جنگی مورد نیازش را از ایران خریداری کند، کشور‌های مختلف برای اینکه آرامش در منطقه حاکم شود، به سمت ایران آمده ان، به طوری که مذاکرات و رفت و آمد‌های خارجی در کشور‌های مختلف افزایش یافته است.

او گفت:

ما در دولت و وزراتخانه آغوشمان به روی اهالی فرهنگ و هنر باز است و خود را خادم هنرمندان و فرهنگ دوستان می‌دانیم و با همه وجود افتخار می‌کنیم که خداوند این لطف را در حق ما روا داشته است که امروز ردای خدمتگزاری به اهالی فرهنگ و هنر را بر تن کنیم.

نسخه PDF نسخه چاپی ارسال به دوستان